AnvelopeTop NewsUtil

Cum creșteți timpul de funcționare al camioanelor pe timp de iarnă?

O mobilitate crescută a camioanelor pe timp de iarnă nu este importantă doar pentru industria de transport și logistică, ci și pentru șoferi, deoarece reduce întârzierile pe drum.

În următoarele luni, vremea de iarnă ar putea provoca probleme șoferilor de camion pe drumuri alunecoase sau din cauza vizibilității limitate.

Cum creșteți timpul de funcționare al camioanelor pe timp de iarnă?

În iarna lui 2019, în Spania, peste 100 de drumuri au fost afectate de vremea severă, iar pe multe dintre acestea s-a circulat numai cu lanțuri de zăpadă. O poveste similară a fost anul trecut și în Franța, când din cauza condițiilor de iarnă a fost interzisă depășirea pentru vehiculele de peste 3,5 tone.

Însă, nu doar condusul pe suprafețe acoperite cu zăpadă și gheață poate cauza o problemă camioanelor. Chiar și în țări care înregistrează adesea ierni mai blânde decât în alte părți ale Europei, precum Marea Britanie, drumurile sunt adesea blocate, iar vremea umedă crește semnificativ distanțele de frânare.

Unele lucruri nu pot fi evitate, dar sunt multe altele care pot fi. Iată o scurtă prezentare generală a pașilor pentru vehiculele comerciale care pot evita și pot reduce avariile sau incidentele în timpul sezonului rece.

Fiți pregătiți pentru sezonul rece

Deoarece iarna poate provoca tot felul de condiții meteorologice și de drum imprevizibile, este recomandabil ca toate camioanele să fie verificate temeinic înainte de sezonul rece. Aceasta înseamnă verificări amănunțite începând din septembrie pentru a se asigura că toate vehiculele sunt pregătite.

De asemenea, realizarea unui stoc de piese poate maximiza timpul de funcționare al camioanelor pe timp de iarnă. Așteptarea consumabilelor, cum ar fi anvelopele, poate reduce semnificativ mobilitatea pe timp de iarnă.

VEZI ȘI: Danemarca introduce și ea necesitatea unui Certificat COVID la serviciu

În cazul flotelor mari, senzorii de presiune pot face ca verificarea anvelopelor să fie o treabă rapidă folosind tehnologia care scanează fiecare vehicul pe măsură ce intră în garaj.

Utilizați anvelopele corecte

Anvelopele cu fulg de zăpadă, înconjurat de 3 vârfuri de munte trei (3PMSF), cunoscut și sub numele de simbol „Alpin” sunt standardul pentru iarna în Europa. Acestea reduc distantele de frânare în condiții de iarnă, sporind siguranța rutieră. Din noiembrie 2012, Reg. 117 al UNECE impune ca anvelopele care urmează să fie utilizate în condiții de iarnă să fie atins un nivel minim de frânare și tracțiune – anvelopele care trec aceste teste sunt marcate ca 3PMSF.

Anvelopele 3PMSF pot fi folosite pe tot parcursul anului și sunt, de asemenea, conforme cu reglementările de iarnă din Europa. Există unele țări din Europa care solicită ca anvelopele 3PMSF să fie montate nu numai pe axa de tracțiune și/sau direcție a vehiculelor comerciale, ci și pe remorci, deoarece acest lucru crește puterea de frânare și asigură că remorca nu va depăși capul tractor.

Pentru zonele unde drumurile sunt frecvent acoperite de zăpadă și gheață, precum Scandinavia sau zona superioară a Alpilor, se recomandă o gamă dedicată de anvelope de iarnă, precum și utilizarea lanțurilor de zăpadă.

Înlocuiți din timp anvelopele și recanalați-le pentru a reîmprospăta tracțiunea

Aproape toți cei care conducem regulat ne-am aflat într-o situație în care drumul a fost blocat de un ansamblu articulat care s-a făcut „briceag”. În cel mai bun caz, acest lucru cauzează întârzieri, dar în cel mai rău caz, poate fi de-a dreptul periculos. Acest lucru este cauzat de lipsa de tracțiune și datorită greutății suportate de vehiculele comerciale, chiar și cel mai mic derapaj poate provoca un derapaj.

Pentru a diminua costurile operaționale, majoritatea flotelor sunt obișnuite să utilizeze anvelopele până la limita legală sau chiar dincolo de aceasta, înainte de a le schimba, însă aceasta este o practică proastă. La un camion, supravegherea benzii de rulare și a stării anvelopelor este vitală.

Astfel, se recomandă analiza uzurii anvelopelor și recanelare timpurie poate reîmprospăta tracțiunea la începutul iernii. În plus, le veți prelungi viața. Acest lucru permite flotelor să mențină un nivel bun de mobilitate în timpul iernii.

Atenție! Sub 5 mm de cauciuc rămas, anvelopa va oferi mai puțină tracțiune.

Siguranța este importantă pentru industria de transport, iar flotele sunt foarte proactive atunci când vine vorba de pregătire și întreținerea vehiculelor pentru utilizare pe timp de iarnă.

Din aceeași categorie...

Back to top button