Stiai ca

Cum să alegi corect pachetul aerodinamic pentru un camion

Dispozitivele aerodinamice pot reduce consumul de carburant cu până la 10% în operațiunile tipice pe distanțe lungi. Dar și camioanele de construcții sau cisternele pot beneficia de reduceri semnificative de consum. Vezi mai jos cum să alegi corect pachetul aerodinamic pentru un camion.

Aerodinamica joacă un rol crucial în dezvoltarea cabinei unui camion. În același timp, este posibil să montezi pe vehicul o gamă largă de echipamente pentru minimizarea rezistenței aerului. Pentru început, să vedem diferitele dispozitive disponibile care participă la reducerea consumului de carburant.

Cum să alegi corect pachetul aerodinamic pentru un camion

Deflectoare pentru plafon. Când sunt montate corect, acestea oferă cea mai mare reducere de consum dintre toate dispozitivele aerodinamice. Fără ele, structura brută a remorcii este expusă fluxului de aer, iar cu cât aceasta este mai înaltă, cu atât mai mare este rezistența aerului. Unghiul plafonului este de asemenea important. Prezența unui deflector de plafon poate reduce consumul cu 5% la viteze mari, dar este important ca acesta să fie setat conform cu înălțimea remorcii: chiar și câțiva cm în plus sau în minus pot reduce potențialul de economisire. Volvo Trucks a pregătăt un manual cu instrucții detaliate despre setarea deflectorului de plafon în funcție de tipul camionului. Astfel, cu un mic efort se pot obține economii importante.

Deflectoare laterale. Dezvoltate pentru a se potrivi designului cabinei, deflectoarele laterale sunt adecvate în special pentru autotractoare, dar sunt utile și pentru camioanele rigide. Ele ajută la reducerea turbulențelor dintre cabină și remorcă (suprastructură).

Carenaje pentru șasiu (fuste). Acoperă componentele ne-aerodinamice care stau pe lateralele șasiului unui camion. Ele ajută la netezirea suprafețelor, reducând rezistența aerului și consumul de carburant.

Apărătoarele de aripi. Acoperă spațiul dintre roțile din față și caroserie, pentru a garanta că turbulențele din zonă au un efect minim asupra fluxului de aer extern.

Spoilere pentru bara față. Sunt montate sub bara față pentru a redirecționa fluxul de aer pe sub componentele ne-aerodinamice montate în partea de jos a camionului și remorcii.

Există și măsuri prin care se pot îmbunătăți aerodinamica remorcii sau suprastructurii. Ca regulă de bază, este de dorit o distanță cât mai mică între remorcă (suprastructură) și cabină. De asemenea, o remorcă (suprastructură) cu laterale netede va provoca un consum mai mic.

Aerodinamica și viteza camionului

În mod tradițional, dispozitivele aerodinamice se utilizează în segmentul de transport pe distanțe lungi, deoarece rezistența aerului crește progresiv cu viteza. De exemplu, dacă viteza se dublează, rezistența aerului crește de patru ori.

Majoritatea operațiunilor pot beneficia însă de echipamente aerodinamice. Înainte de achiziție trebuie luate în calcul ruta, viteza medie și greutatea camionului.

VEZI ȘI: Test Volvo FH 500 I-Save: Economistul cu mușchi

Există segmente în care pachetele aerodinamice sunt rareori luate în seamă, precum cisterne, basculante și construcții în general. Pentru aceste aplicații, simulările arată că se pot obține economii semnificative, chiar dacă înălțimea camionului este mai mică.

În aceste cazuri, forma cabinei de una singură nu este suficientă pentru a direcționa eficient fluxul de aer. De aceea, deflectoarele de aer special proiectate pot juca un rol important și în aceste segmente.

Cum să alegi corect pachetul aerodinamic pentru un camion

Din aceeași categorie...

Back to top button