Camioane

Cum sunt testate camioanele Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Trucks a dat mai multe detalii despre centrul său de dezvoltare din Wörth și a explicat cum sunt testate camioanele mărcii.

Wörth am Rhein găzduiește nu doar cea mai mare unitate de producție a Mercedes-Benz Trucks, ci și centrul de dezvoltare și testare al companiei (EVZ). EVZ face posibilă concentrarea testelor cu camioane grele într-o singură locație, cu un total de șase platforme inovatoare pentru teste la interior și o pistă exterioară în imediata vecinătate.

În ultimul timp, activitățile se concentrează din ce în ce mai mult pe testele camioanelor electrice cu baterii și hidrogen, iar în prezent în special pe modelul Mercedes-Benz eActros 600, care este pregătit pentru producția de serie.

Clădirea 220 de la sediul EVZ găzduiește Multi Piston Bench, o platformă care este probabil unică în lume, care analizează comportamentul la vibrații al vehiculelor în ceea ce privește confortul și siguranța șoferului. O altă instalație este una dintre cele mai puternice camere climatice din Europa, în care testarea poate fi efectuată la temperaturi extrem de reci și extrem de calde. Ambele instalații au fost proiectate de la început cu gândul la camioanele cu propulsii alternative.

Cum sunt testate camioanele Mercedes-Benz: Simularea drumului

Multi Piston Bench realizează simulări ale vibrațiilor cauzate de diferite suprafețe de drum. În acest scop sunt generate și simulate o colecție de diferite suprafețe de drum din viața reală, pe baza datelor din observații reale introduse în sistem. Simulările variază de la călătorii pe autostrăzi, drumuri rurale și drumuri cu gropi până la trasee care constau în întregime din drumuri de proastă calitate. Generarea de vibrații în vehicul se realizează pe verticală și orizontală, folosind semnale cu amplitudine și frecvență definite.

Cum sunt testate camioanele Mercedes-Benz

Indiferent de varianta de propulsie, comportamentul la vibrații și la accelerație al componentelor și ansamblurilor individuale, dar și al vehiculului complet, poate fi examinat și evaluat. Comportamentul șasiului și al părților caroseriei și efectul asupra confortului călătoriei sunt măsurate și evaluate la frecvențe diferite. Scenariile de testare nu includ doar examinarea instalării stabile a rulmenților și amortizoarelor și a efectului comportamentului lor la vibrații asupra altor componente ale vehiculului, dar și identificarea locurilor înguste unde poate apărea frecări, cum ar fi canalele de cabluri și conducte.

Examinarea comportamentului la vibrații și rezonanță al vehiculului complet sau al ansamblurilor individuale poate dura între 8 și 14 zile.

Multi Piston Bench

Cu dimensiuni și posibilități de testare de neegalat, bancul cu multiple pistoane este unic în ceea ce privește capabilitățile sale de înaltă performanță. Cu ajutorul a zece cilindri hidraulici instalați logitudinal și alți 10 instalați vertical, vehiculul imobilizat pe poziție poate fi făcut să vibreze într-un mod țintit.

Fundația de vibrații se sprijină pe o fundație de beton și înainte de fiecare test de vibrații este ridicată cu arcuri pneumatice și decuplată de mediu. Acest lucru previne transmiterea vibrațiilor și oscilațiilor generate în timpul procedurii de testare către clădirea instalației de testare. Bancul Multi Piston este acționat de o unitate hidraulică centrală formată din opt pompe cu o presiune a uleiului de 280 de bari. Fiecare cilindru are o limită de încărcare de 8 tone.

Cilindrii pot fi controlați individual. Aceasta înseamnă că Multi Piston Bench poate fi utilizat pentru a măsura, examina și analiza comportamentul la vibrații al vehiculelor complete cu până la cinci axe și o lungime totală maximă de 20 de metri. Lățimea căii este variabilă și poate fi setată la orice valoare între 1,77 metri și 2,06 metri. În această facilitate este posibilă testarea vehiculelor cu semiremorci sau remorci cu o lățime de până la 2,50 metri, o înălțime maximă de 5,30 metri, o sarcină maximă pe roți de opt tone și o greutate maximă combinată de până la 60 de tone.

Cum sunt testate camioanele Mercedes-Benz: Cald și rece

Camera de testare climatică de înaltă performanță de la EVZ din Wörth a fost proiectată încă de la început pentru a fi utilizată și pentru vehiculele electrice. Spre deosebire de testele din mediu real, camera climatică face posibilă reproducerea flexibilă a condițiilor climatice simulate în condiții de mediu comparabile pe tot parcursul anului.

Camera funcționează în intervalul de temperatură de la -40 °C la +70 °C. Pe lângă temperatură, este posibilă setarea diferitelor niveluri de umiditate de până la 100%, după cum este necesar. Coeficientul de modificare a temperaturii pentru setările de temperatură și determinările umidității este de 1,0 Kelvin sau un grad Celsius pe minut. Valorile dorite pot fi configurate cu mare precizie. Astfel, inovațiile tehnice, precum și funcțiile mecanice, electrice și de confort, cum ar fi aerul condiționat, atât pentru vehiculele convenționale, cât și pentru cele cu propulsii alternative, pot fi testate în condiții climatice variind de la arctic la subtropical.

În camera de testare climatică există spațiu pentru două semiremorci. Aici sunt efectuate teste extinse asupra modului în care diverse sisteme se comportă în condiții de temperatură și umiditate în schimbare. Optimizarea comportamentului de pornire la rece a vehiculelor cu ardere internă și electrice este o preocupare importantă. Cu camioanele electrice, cele mai importante aspecte ale testării sunt gestionarea bateriei și încărcarea bateriei.

VEZI ȘI: Noi sisteme de siguranță pentru camioanele Mercedes-Benz

Sistemul de aer condiționat este de asemenea testat în camera climatică, la fel și starea și eficiența izolației termice a cabinei. În plus, testarea funcțională a componentelor mecanice și electrice, cum ar fi direcția, cilindrii de basculare și capota față, sunt efectuate în diferite condiții climatice. Într-un mod similar, echipamentele opționale speciale pentru utilizare în țările nordice sunt supuse unor proceduri pentru a testa funcționarea corespunzătoare în frigul arctic.

Camera de testare climatică este echipată cu elemente de siguranță, inclusiv un sistem de ventilație a gazelor de eșapament și un sistem de avertizare pentru monoxid de carbon, hidrogen sau metan. În cazul unui pericol iminent, trei etape de avertizări optice și acustice îndeamnă persoanele prezente să părăsească imediat camera. În plus, sistemul de avertizare are legătură directă cu serviciul de pompieri.

Măsurile de siguranță includ și condiția ca centrul de control să aibă personal în timpul unei proceduri de testare în curs, atâta timp cât există persoane în cameră. Se aplică cerințe stricte de acces, iar interiorul este monitorizat permanent de camere. Angajaților le este interzis să intre sau să rămână în cameră singuri sau fără îmbrăcăminte de protecție. Oricine accesează Camera la temperaturi sub -25 °C trebuie să prezinte un certificat medical. Peste +50°C, niciun membru al personalului nu se poate afla în camera climatică.

Testare în condiții reale

Rezultatele testelor obținute în condiții de laborator sunt comparate în mod continuu cu rezultatele rezultate din testele din mediu real, care durează adesea câteva săptămâni, în general în condiții extreme. Influența unor factori precum drumurile înghețate sau care s-au înmuiat de la căldură, efectul radiației solare și condițiile de lumină și vânt, acestea nu pot fi reproduse în condiții de testare staționară.

Testele în mediu real se desfășoară în regiuni precum Rovaniemi (Finlanda), la Cercul Arctic, pentru probele de iarnă, sau în Sierra Nevada din Andaluzia, sudul Spaniei, pentru probele de vară.

Din aceeași categorie...

Back to top button