Cum vor fi afectate camioanele de noile sisteme de siguranță obligatorii din 2022?

Cum vor fi afectate camioanele de noile sisteme de siguranță obligatorii din 2022?

Ca parte a eforturilor Uniunii Europene de a reduce la jumătate numărul de răni cauzate de accidentele de circulație până în 2030, camioanele vor include o serie de noi sisteme de siguranță activă.

În luna martie 2019, Uniunea Europeană a anunțat un acord preliminar cu privire la introducerea unor noi sisteme de siguranță ca echipament standard pe autovehiculele noi începând cu 2022.

În cazul camioanelor, aceste măsuri includ peste zece sisteme noi propuse, inclusiv un sistem care va fi capabil să recunoască atunci când șoferul folosește telefonul mobil la volan.

Tot pe lista noutăților se află și un sistem de înregistrare a datelor în caz de accident (sistem asemănător cutiei neagre a avioanelor) și un asistent inteligent cu privire la viteza maximă (acesta va notifica șoferul atunci când depășește limitele de viteză).

În acest moment detaliile tehnice exacte sunt încă în lucru, însă unele dintre sistemele anunțate sunt deja existente pe mai multe modele de camioane noi.

Alte sisteme vor trebui dezvoltate sau adaptate pentru a răspunde noilor cerințe ale Uniunii Europene. În orice caz, vom vedea un val de noi caracteristici de siguranță echipate în vehiculele noi din Europa între 2022 și 2028.

De ce se întâmplă asta? Scopul general este de a salva vieți, desigur. Uniunea Europeană estimează că noile reglementări privind vehiculele vor salva peste 25.000 de vieți și vor evita cel puțin 140.000 de răni grave până în 2038.

VEZI ȘI: B’Moov, noul aparat de bord Axxès pentru plata taxelor de drum în Europa

O țintă-cheie este reducerea numărului de accidente între camioane și participanții vulnerabili la trafic, cum ar fi bicicliștii și pietonii.

Două dintre noile sisteme de siguranță active propuse pentru camioane – noul sistemul de detectare și alertă a bicicliștilor și pietonilor și noul standard de vizibilitate directă pentru camioane – sunt ambele destinate protecției utilizatorilor vulnerabili din trafic.

Obiectivul pe termen lung al UE este de a ajunge la zero victime și răni grave, cunoscute sub numele de „Vision Zero” pe drumurile europene până în 2050.

Desigur, eliminarea fiecărui accident este în mod natural foarte dificilă, însă producătorii de camioane și vehicule comerciale, în general, trebuie să-și însușească viziunea de zero accidente sau „Vision Zero”, ca fiind una din valorile lor cheie.

Nu trebuie să uităm că eroarea umană este responsabilă în 90% din accidente rutiere. Noile sisteme de siguranță activă vor ajuta șoferii să reducă numărul accidente produse din vina lor, participând totodată la atingerea obiectivelor „Vision Zero”.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.