Curtea Europeana de Justitie a hotarat ca diurna este parte a salariului minim in cazul unor lucratori detasati

Curtea Europeana de Justitie a hotarat ca diurna este parte a salariului minim in cazul unor lucratori detasati

O hotarare recenta a Curtii Europene de Justitie privind considerarea diurnei ca parte a salariului minim in cazul unor lucratori detasati poate oferi, conform UNTRR, si un argument legal in aplicarea aceluiasi principiu in calcularea salariului minim al soferilor romani pentru transportul international efectuat de acestia pe teritoriul Germaniei. Pe de alta parte, aceeasi hotarare da mana libera ANAF-ului in impozitarea acestora ca parte salariala.

Desi legea privind reglementarea salariului minim pe economie in Germania (MiLoG) este in vigoare de la inceputul acestui an, autoritatile germane nu au furnizat pana la acest moment informatii clare si complete privind aplicarea acestei legi operatorilor straini. Principala uniune patronala a transportatorilor din Romania, UNTRR, a realizat numeroase demersuri la autoritatile romane, germane si europene pentru a obtine clarificari privind aplicarea MiLoG transportatorilor romani, solicitand ca diurna acordata soferilor romani sa fie considerata ca element in calcularea salariului minim al acestora pentru operatiunile de transport efectuate in Germania. Cu toate acestea, asociatia nu a primit decat un raspuns general din partea Vamii din Germania privind alocatiile care pot fi considerate ca elemente ale salariului minim conform MiLoG.

Curtea Europeana de Justitie a hotarat ca diurna este parte a salariului minim in cazul unor lucratori detasati

Recent insa, o hotarare a Curtii Europene de Justitie (CEJ) din data de 12.02.2015 privind solutionarea unui litigiu de munca la nivel european, arata ca diurna destinata sa asigure protectia sociala a lucratorilor detasati dintr-un Stat Membru A, compensand inconvenientele cauzate de detasare, care constau in indepartarea persoanelor interesate de mediul lor obisnuit – este parte a salariului minim din Statul Membru B in care a avut loc detasarea.

UNTRR, considera ca acelasi principiu se poate aplica si in calcularea diurnei acordate soferilor romani ca parte a salariului minim al acestora pentru transporturile internationale efectuate in Germania, avand in vedere ca in conformitate cu legislatia romaneasca aplicabila, aceasta diurna are natura unei indemnizatii de delegare care se acorda, conform prevederilor art. 44 alin. 2 din Codul Muncii, suplimentar fata de sumele reprezentand cheltuielile de transport si cazare si care compenseaza costul sporit al vietii in afara localitatii de domiciliu.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.