Camioane

DACHSER a început utilizarea primului camion de terminal electric

DACHSER a început utilizarea primului camion de terminal complet electric la sucursala daneză din Hvidovre, lângă Copenhaga. Vor urma și alte vehicule de acest tip pentru alte sucursale.

Noul camion de terminal complet electric de la Terberg permite transportul fără emisii de CO2 a caroseriilor interschimbabile și a semiremorcilor în zona de tranzit. Acesta este un pas important pentru extinderea electromobilității pentru DACHSER și, prin urmare, pentru mai multă sustenabilitate în transporturi.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

“Odată cu introducerea vehiculelor de șantier electrice cu baterii, avem posibilitatea de a economisi emisiile directe de gaze cu efect de seră”, a declarat André Bilz, Team Leader Truck & Terminal Equipment.

Noul camion de terminal electric Terberg BC202-EV este echipat cu două baterii de 74 kW fiecare, ceea ce înseamnă o capacitate totală de stocare la 148 kW. Acest lucru înseamnă că, teoretic, poate funcționa mai mult de opt ore cu o singură încărcare.

La sucursala din Hvidovre, camionul operează 41 de rampe și mută până la 200 de caroserii interschimbabile și semiremorci în fiecare zi.

VEZI ȘI: Terberg și Fernride, colaborare pentru tractoare de terminal autonome

Pentru o utilizare optimă a camioanelor electrice este necesară dezvoltarea unor concepte de încărcare adecvate. Prin urmare, DACHSER a dezvoltat o infrastructură de încărcare proprie prin care alimentează camionul cu energie verde.
“Provocările legate de extinderea electromobilității nu țin în primul rând de vehicule, ci mai degrabă de partea de infrastructură de încărcare necesară”, spune André Bilz.

Soluții adecvate sunt dezvoltate în prezent la DACHSER, în cadrul proiectului Idea2net Climate Protection, împreună cu diviziile Construcții și imobiliare și Cercetare și dezvoltare.

27 de vehicule de curte electrice în Germania

Livrarea primului camion de terminal electric pentru transportul de caroserii interschimbabile vine în urma unei colaborări îndelungate cu compania Terberg. Încă din 2012, primele teste cu un camion electric pe baterii au avut loc la sediile DACHSER din Herne și Hamburg.

În Germania, DACHSER beneficiază de programul de finanțare “Vehicule comerciale și infrastructură prietenoase cu clima” al Oficiului Federal pentru Logistică și Mobilitate. Acesta are ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin utilizarea de motoare și combustibili alternativi în transportul rutier de mărfuri.

Guvernul federal oferă subvenții în acest scop, inclusiv pentru achiziționarea de vehicule comerciale ușoare și grele cu motoare alternative și ecologice.

“Am solicitat finanțarea a 27 de camioane de terminal cu baterii electrice de la producătorul Terberg pentru diferite sucursale din Germania, în cadrul programului federal de subvenții, iar unele au fost deja aprobate”, spune Bilz.

Din aceeași categorie...

Back to top button