GreenZoneTrailer

DACHSER testează semiremorci frigorifice electrice în logistica de zi cu zi

Primele patru semiremorci frigorifice electrice sunt testate de DACHSER în filialele Erlensee, Hamburg și Langenau.

DACHSER testează primele semiremorci frigorifice electrice eTrailer de la Trailer Dynamics cu scopul de a acumula experiență în utilizarea acestora în logistica de zi cu zi.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În prezent, în cele trei filiale se desfășoară diverse scenarii de testare, începând cu utilizarea semiremorcilor în cadrul serviciului de navetă și în cursele locale, până la rutele pe distanțe lungi, de exemplu de la Langenau la Hamburg.

“Cu primele patru semiremorci frigorifice eletrice din rețeaua DACHSER, avem acum ocazia de a testa tehnologia în operațiunile de zi cu zi”, spune Tobias Ritter, șeful departamentului de producție și procese de rețea, DACHSER Food Logistics.

Pentru a fi răcite electric o perioadă mai lungă de timp, semiremorcile sunt echipate cu un agregat de frig Carrier Vector eCool, o baterie cu o capacitate de 23 kWh și o axă electrificată care recuperează și energie. Bateria se încarcă în trei-patru ore direct la porțile de încărcare. Tot aici are loc și răcirea prealabilă. Nu este necesară nicio infrastructură de încărcare suplimentară pentru eTrailer.

VEZI ȘI: DAF introduce seria Efficiency Champion

În plus față de baterie, agregatul de frig este alimentat cu energie și de axa electrificată. Acesta se comportă precum un dinam de bicicletă și permite, de asemenea, utilizarea energiei cinetice rezultate din mers. Dacă camionul se deplasează cu mai mult de 20 km/h, axa electrificată furnizează suficientă energie pentru a opera sistemul de răcire complet independent de baterie și, de asemenea, pentru a încărca bateria.

Cu o baterie complet încărcată, semiremorca poate fi răcită timp de aproximativ cinci-șase ore, chiar și fără o sursă de alimentare externă suplimentară sau suportul axei electrificate.

“Atunci când se transportă alimente, lanțul frigorific nu trebuie să fie niciodată întrerupt. Prin urmare, sistemul de refrigerare trebuie să funcționeze întotdeauna în mod fiabil, autonomiile trebuie să fie stabile și trebuie să fie posibili și timpi de nefuncționare mai lungi, de exemplu, atunci când se livrează în depozite comerciale sau se stă în blocaje de trafic”, spune Tobias Ritter.

Utilizarea semiremorcilor frigorifice electrice nu numai că îmbunătățește amprenta de carbon a transportului de alimente, dar provoacă, de asemenea, mult mai puțin zgomot decât agregatele frigorifice diesel. În plus, aceasta este mai ușoară decât un model răcit cu motorină.

Din aceeași categorie...

Back to top button