
DAF CF și XF 4×2 pentru transport în construcții pot fi echipate cu axă față acționată hidrostatic, care poate fi activată din buton.
Pentru camioanele care rulează preponderent pe asfalt, dar care ocazional trebuie să meargă și pe drumuri neamenajate, DAF a introdus o axă față acționată hidrostatic, botezată PXP (Paul Xtra Power).
Noua axă față acționată hidrostatic este dezvoltată împreună cu cei de la Paul Nutzfahrzeuge, recunoscuți pentru producția de vehicule speciale, și disponibilă pentru moment pe modelele DAF CF și XF 4×2 propulsate cu motoare PACCAR MX-11 și MX-13. Alte versiuni de șasiu echipate cu axa PXP vor urma în acest an.
VEZI ȘI: Garmin a lansat o nouă serie Dezl de navigații pentru camion
O tracțiune permanentă pentru un camion care rulează ocazional pe drumuri neamenajate, reprezintă un cost considerabil de achiziție, mentenanță și consum de carburant. Cu toate acestea, uneori este foarte important un plus de tracțiune, mai ales pe drumuri nisipoase, drumuri nepavate din șantiere sau cu înclinări mari.
Pentru aceste situații, DAF a introdus în opționale noua axă față acționată hidrostatic, care poate fi acționată de șofer prin apăsarea unui buton. În cazul în care camionul sesizează pierderi de aderență, axa PXP se activează automat. Cu cât este mai mare alunecarea roților spate, cu atât tracțiunea roților din față este mai mari.
Activă până în a 4-a treaptă de viteză
Axa PXP rămâne activată până în a 4-a treapta de viteză, respectiv prima și a doua treaptă de mers înapoi. La viteze sub 20 de kilometri pe oră (și/sau în a 5-a treaptă de viteze și mai sus) axa PXP se dezactivează. Sistemul hidrostatic se activează singur, din nou, la viteze reduse sau în orice altă situație în care este necesar.
Fără concesii în termeni de utilizare optimă
Fiecare butuc al axei PXP este echipat cu câte un motor hidraulic, care produce un cuplu nu mai mic de 6.435 Nm la o presiune maximă a sistemului de 360 bar.
Motoarele hidraulice sunt acționate de o pompă hidraulică care este montată direct pe priza de putere de pe motor, economisind atât greutate, cât și spațiul. În plus, pompa hidraulică poate acționa, de asemenea, componente precum macarale, brațe cu cârlig, sistem de calare și încărcare pentru o eficiență maximă. Acest lucru înseamnă că este necesar un singur rezervor hidraulic, ceea ce duce la o greutate mai mică și mai mult spațiu.
Prin introducerea axei PXP, DAF se alătură celor de la MAN, Mercedes-Benz, Renault Trucks, IVECO sau Volvo Trucks, producători care oferă o astfel de soluție tehnică.