DAF demarează testele în trafic cu viitorul CF Hybrid

DAF a demarat testele în condiții reale de trafic cu modelul CF Hybrid, transportatorul olandez Peter Appel fiind primul care folosește un astfel de camion.
Modelul CF Hybrid dezvoltat de DAF este echipat cu un motor diesel de 10.8 litri care dezvoltă 450 de cai putere și un motor electric dezvoltat de ZF capabil să livreze 100 de cai putere în condiții normale sau 175 de cai putere în condiții extreme. Tot acest pachet reușește să pună resursele la sol cu transmisie automată ZF TraXon gândită special pentru ansamblul hybrid.
Pentru a ține motorul electric în viață, camionul este echipat cu un pachet de baterii cu o capacitate maximă de 85 kWh. Acestea nu pot fi încărcate de la o sursă externă de curent. În schimb, în momentul în care motorul diesel funcționează, această are rol și de generator și reîncarcă bateriile. Același lucru se întâmplă și în momentul frânării.
Conform declarațiilor făcute de DAF, în scurt timp, sistemul hibrid va fi transformat într-unul plug-in hybrid, ceea ce înseamnă că bateriile vor putea fi încărcate de la surse externe cu puteri de până la 150 kW.
Energia din baterii este suficientă pentru ca DAF CF Hybrid să parcurgă între 30 și 50 de kilometri în regim electric, în funcție de traseu sau masa totală a transportului. După cum probabil ați intuit, acest camion a fost gândit pentru a rula în modul electric în oraș.
VEZI ȘI: Numărul camioanelor care au traversat Eurotunnel a scăzut în luna martie
Transportatorul olandez Peter Appel este primul client DAF care testează modelul CF Hybrid în condiții reale de exploatare.
“Dacă utilitarele electrice sunt ideale pentru transportul în oraș, acest DAF CF Hybrid este ideal pentru drumurile lungi. Acesta poate rula electric în zonele urbane, în timp ce în afara orașelor va funcționa ca un model normal cu motor diesel”, a declarat Marcel Pater, manager în cadrul Peter Appel Transport.