Ecofriendly

DAF pariază în continuare pe motoarele diesel

Olandezii spun că actualele motoare cu combustie internă pot deveni mai ecologice dacă sunt alimentate cu carburanți alternativi, în special cu hidrogen.

Ron Borsboom, director de dezvoltare a produselor la DAF Trucks, spune că producătorul olandez nu va renunța prea ușor la motoarele diesel, care au încă mult potențial de reducere a emisiilor.

Borsboom a declarat că DAF a început să testeze folosirea hidrogenului drept carburant pentru motoarele diesel, iar primele rezultate sunt promițătoare. Soluția este văzută ca o alternativă eco mai profitabilă decât camioanele electrice, în special în aplicațiile de transport pe distanțe lungi.

DAF pariază în continuare pe motoarele diesel

Oficialul DAF nu este de acord cu interzicerea motoarelor diesel. ”Motorina conține mult mai multă energie decât bateriile. Rețeaua de distribuție este bună, iar alimentarea se face imediat. Bateriile nu prezintă aceste avantaje. Abia am lansat un camion electric cu o autonomie de 200 km. Este insuficient pentru distanțe lungi, în special dacă ne gândim cât durează încărcarea bateriilor. De asemenea, mă tem că rețeaua electrică nu va putea suporta cantitatea enormă de energie necesară camioanelor electrice”, spune Borsboom.

Directorul de dezvoltare al DAF este de părere că obiectivele europene de reducere a emisiilor pot fi îndeplinite printr-un mix de soluții. Printre acestea se numără utilizarea camioanelor mai lungi și mai grele, cu emisii mai mici pe tona transportată. De asemenea, cabinele aerodinamice sau anvelopele cu rezistență redusă la înaintare pot reduce consumul și emisiile.

VEZI ȘI: Studiu IRU: Camioanele electrice au emisii de CO2 mai mari decât cele diesel

”Hidrogenul este o soluție, dacă putem genera suficiente cantități într-o manieră ecologică. Deși nu are densitatea energetică a motorinei, hidrogenul are avantajul alimentării rapide. Dar tehnologia are și dezavantaje: greutatea mare, răcirea celulei de combustie, dar și distribuția hidrogenului. Arderea hidrogenului în motoare diesel rezolvă multe probleme. Pe distanțe lungi, eficiența motorului cu combustie este similară cu cea a pilei de combustie. Motoarele diesel sunt extrem de fiabile, iar întreținerea nu este o problemă”, mai spune Borsboom.

În afară de hidrogen, motoarele diesel pot deveni mai ecologice și prin alimentarea cu carburanți sustenabili. ”Un exemplu este HVO (ulei vegetal hidrotratat), un biodiesel extras din uleiuri vegetale și grăsimi reziduale. Pentru viitor investigăm tehnologia Power-to-Liquid: CO2 din aer este combinat cu hidrogen pentru a forma o motorină sintetică. Ambele soluții pot face motoarele actuale mult mai ecologice. Dezvoltarea noilor camioane durează aproximativ 6 ani. Deci, în aproximativ 2 ani, trebuie să decidem pe ce tehnologie ne vom baza în viitor”, a concluzionat Borsboom.

Din aceeași categorie...

Back to top button