GreenZoneTehnologie

DAF se alătură testelor cu camioane cu pantograf

DAF este al doilea producător european ale cărui camioane vor fi echipate cu pantograf și testate pe porțiunile cu linii aeriene din Germania.

Până acum, testele de pe cele 3 porțiuni electrificate de drum din Germania au fost făcute cu 20 de camioane Scania, majoritatea foste vehicule diesel convertite în hibrid diesel-electric și echipate cu pantograf Siemens. Recent, în teste a intrat și un camion Scania pur electric cu pantograf.

Acum, DAF este al doilea producător de camioane care se alătură testelor cu pantograf. Două modele electrice DAF XD 270 Electric au fost livrate universității RWTH din Aachen, una dintre principalele entități responsabile pentru dezvoltarea și testarea tehnologiei.

Șasiurile cu 3 axe vor fi echipate cu pantograf, montat tot în spatele cabinei de dormit, ca și la Scania. Acesta va permite încărcarea bateriilor și în timpul mersului. Apoi, camioanele vor primi o suprastructură obișnuită, după care vor putea intra în programul de testare.

VEZI ȘI: Test cu noua generație DAF XD: Control total

RWTH nu a dat și alte detalii tehnice despre camioanele primite. Modelul este echipat cu motoare electrice de 370 CP (270 kW, de unde și denumirea), iar pachetele de baterii pot avea o capacitate totală între 315 și 525 kWh, pentru o autonomie cu o singură încărcare de până la 500 km.

Din moment ce al doilea producător european care se alătură testelor, se pare că ideea încărcărilor dinamice cu pantograf este luată în calcul foarte serios de autoritățile germane. Potrivit planului inițial, liniile electrice aeriene ar trebui montate pe 4.000 km de autostradă din Germania, pe cele mai aglomerate secțiuni, pentru ca vehiculele grele electrice să poată parcurge distanțe mari fără a pierde timp cu încărcarea.

Din aceeași categorie...

Back to top button