DAF și-a extins oferta de camioane 100% electrice cu LF Electric

DAF și-a extins oferta de camioane 100% electrice cu LF Electric
DAF a introdus modelul LF Electric, un camion 100% electric dedicat distribuției urbane, care are o sarcină utilă de 11,7 tone și o autonomie de până la 280 de kilometri.

Olandezii de la DAF au extins gama de camioane 100% electrice cu modelul LF Electric, dedicat distribuției urbane, care are o masă totală maximă autorizată de 19 tone și o autonomie de până la 280 de kilometri.

DAF și-a extins oferta de camioane 100% electrice cu LF Electric

Dezvoltat în strânsă cooperare cu Dana Inc, noul LF Electric, care va fi produs la fabrica Leyland din Marea Britanie, începând cu luna mai, este cel de-al treilea model din gama de camioane 100% electrice a lui DAF, după autotractorul CF Electric 4×2 și autoșasiul CF Electric 6×2.

Pentru moment, LF Electric este disponibil doar ca autoșasiu 4×2 cu două dimensiuni de ampatament (5.3 m sau 5.85 m). Camionul permite o sarcină utilă de 11,7 tone, ceea ce este suficient pentru majoritatea aplicațiilor de distribuție urbană. Pe viitor, este posibil să vedem și alte versiuni de autoșasiu, dacă nu chiar un cap tractor.

Noul LF Electric beneficiază de ADN-ul modelului cu motor termic. La fel ca orice LF, oferă un acces ușor în cabină, o vizibilitate excelentă, un confort excelent la șoferului și cel mai mic unghi de întoarcere din industrie, ceea ce se traduce printr-o manevrabilitate crescută.

Motor și baterie
Motorul electric a lui DAF LF Electric produce o putere nominală de 250 kW (vârful fiind de 370 kW) și un cuplu nominal de 1.200 Nm (vârful fiind de 3.700 Nm).

Motorul electric este alimentat de un pachet de baterii LFP (Lithium Ferro Phosphate) cu o capacitate brută de energie de 282 kWh (254 kWh efectiv), care oferă lui LF Electric o autonomie de până la 280 de kilometri, mai mult decât suficient pentru nevoile operatorilor de transport de distribuție urbană.

DAF și-a extins oferta de camioane 100% electrice cu LF Electric

DAF folosește pe toată gama de camioane electrice baterii LFP de ultimă generație, care nu conțin cobalt sau magneziu, fiind astfel mai prietenoase cu mediul. În plus, acestea sunt mai bine ambalate – rezultând o densitate de energie mai mare pe litru, în timp ce chimia bateriei asigură cea mai mare siguranță termică. Bateriile LFP au o garanție de 6 ani.

Încărcare rapidă și lentă
O caracteristică specială a noului DAF LF Electric este sistemul de încărcare combinat. Acest lucru permite încărcarea camionului prin rețeaua electrică obișnuită și este ideal atunci când camionul se întoarce la garaj la sfârșitul zilei. Prin încărcare lentă (ca 400V, 22 kW, 3 faze), acumulatorul poate fi încărcat de la 20% la 80% în 6,5 ore. O încărcare completă de la 0% la 100% durează până la 12 ore.

Dacă sunt disponibile echipamente dedicate, încărcarea rapidă a bateriilor (650V DC, 150 kW) va dura doar 60 de minute de la 20% la 80% sau 2 ore pentru o încărcare completă.

Disponibil cu priză de putere electrică
Opțional, noul DAF LF Electric este disponibil cu o priză de putere electrică de 400V pentru alimentarea echipamentelor auxiliare, cum ar fi o unitate de răcire sau o macara electro-hidraulică. Acest lucru elimină necesitatea unui generator separat și va avea ca rezultat un camion complet de distribuție cu zero emisii.

Trei modelele electrice disponibile
DAF a fost primul producător european de camioane care a comercializat un cap tractor 100% electric. Modelul CF Electric cu MTMA de până la 37 de tone, fiind în principal dedicat pentru distribuția supermarketurilor și transport interurban.

Ceva mai recent, producătorul olandez a introdus în gama sa de camioane 100% electrice autoșasiul CF Electric 6×2 cu ultima axă spate viratoare și MTMA de până la 29 de tone, ideal pentru colectarea deșeurilor cu zero emisii, de exemplu.

De altfel, modelele electrice ale olandezilor au înregistrat deja câteva sute de mii de kilometri în teste alături de clienți, lucru care i-a ajutat pe cei de la DAF să câștige o vastă experiență în privința propulsiei electrice.

Follow #infotrucker