DAF testează noul motor Cummins de 15 litri: 660 CP și 3.200 Nm

Zvonurile despre un motor mai mare circulă de ceva vreme, dar acum avem confirmarea că DAF testează noul motor Cummins de 15 litri în Australia.
Noul motor Cummins X15D va fi prezentat luna viitoare în Australia, la Brisbane Truck Show. Acesta are un bloc nou și un alezaj mai mare, fiind mai ușor cu 225 kg decât generația precedentă.
Potrivit presei australiene, DAF testează deja noul motor Cummins de 15 litri, iar rapoartele inițiale indică o reducere de consum de 8% față de generația anterioară. În prezent sunt 10 camioane DAF echipate cu noul motor care circulă în Australia, care până la sfârșitul anului vor acumula în teste aproximativ 5 milioane km.
Dacă performanțele vor fi confirmate, sunt mari șanse ca noul motor să fie adoptat nu doar în Australia, dar și în Europa, unde devin tot mai la modă combinațiile de vehicule mai lungi și mai grele. Noul motor, care ar putea primi în nomenclatorul DAF indicativul PACCAR MX-15, este cu doar 135 kg mai greu decât motorul MX-13 de maxim 530 CP.
VEZI ȘI: DAF XF cu motor de 640 CP, testat pe un traseu muntos (VIDEO)
Pentru DAF, motoarele de 11 și 13 litri vor rămâne cele mai importante, dar segmentul de peste 550 CP devine tot mai important în multe zone ale lumii. Piața nu este suficient de mare pentru dezvoltarea propriului motor, astfel încât se încearcă soluția cu un motor Cummins. Noul propulsor X15D are versiuni de până la 660 CP și 3.200 Nm.
Nu ar fi pentru prima dată când DAF folosește o astfel de soluție. În 1994, la lansarea Super Space Cab, DAF a folosit un motor Cummins de 14 litri și 500 CP. Mai târziu a fost lansată și o versiune de 530 CP, putere pe care DAF o obține acum de la motorul MX-13. Și motoarele mai mici din gamă, PACCAR MX-5 și MX-7, sunt de fapt produse de Cummins pentru DAF.