50 de ani de producție DAF Trucks în Belgia

DAF Trucks sărbătorește 50 de ani de producție în Belgia

În 2016, fabrica DAF Trucks din Westerlo, în prezent, cea mai modernă facilitate de producție a producătorului olandez, sărbătorește 50 de ani de producție, prima cabină de camion fiind produsă pe 5 mai 1966 iar prima axă în 1971.

Moderna facilitate de producție belgiană în care DAF Trucks a investit constant aproximativ 600 milioane de euro în ultimii 15 ani, are în prezent peste 2.200 de angajați care produc 200 de cabine de camion și 450 de axe pe zi pentru popularele modele de camion DAF CF și XF. Faptul că DAF Trucks investește încă 100 milioane de euro într-o secție complet nouă de vopsitorie, demonstrează încrederea producătorilor de camioane în viitorul facilității sale de producție din Belgia.

În scopul de a satisface cererea tot mai mare pentru camioane DAF, facilitatea de producție necesară a trebuit extinsă la mijlocul anilor 1960. Cu toate că DAF Trucks avea suficient spațiu de construcție a unei noi unități de producție în Eindhoven, principala problemă era deficitul de mână de lucru. Prin urmare, DAF Trucks și-a îndreptat atenția spre regiunea Kempen în Belgia, unde, închiderea minelor și a fabricilor regionale de lustruire a diamantelor crease o forță de muncă cu potențial.

50 de ani de producție DAF Trucks în Belgia

Astfel, a fost achiziționată o suprafață de 40.000 mp, de-a lungul autostrăzii A13, reprezentând o investiție inițială de 90 de milioane de franci belgieni, iar contractul de cumpărare a fost semnat pe 24 decembrie 1964. Practic, putem considera ca belgienii au primit un cadou special de Crăciun. Construcția fabricii de 12.000 mp a început aproape imediat, fiind funcțională în prima jumătate a anului 1966.

Fabricat în Belgia
Din 1966, o importantă parte a camioanelor DAF este fabricată în Belgia, primele patru cabine ieșind de pe linia de producție pe 5 mai 1966. Producția a crescut rapid, iar la 5 iulie 1966, cabina cu numărul 1000 a fost livrată către uzina de producție din Eindhoven. La 26 august 1966, oficialii DAF Trucks anunțau că uzina din Belgia este în măsură să producă „orice tip de cabină”. Între timp, noua secție de vopsitorie rula la viteză maximă. După relocarea a două prese Müller din Eindhoven în Belgia la 1 decembrie 1966 – acțiune care a durat două luni – fabrica în cele din urmă a devenit de sine stătătoare. Câteva luni mai târziu, DAF a decis să extindă fabrica de cabine pregătind terenul pentru introducerea în 1968 a unei întregi noi generații revoluționare de camioane cu cabina basculantă.

Producția de axe transferată în Belgia
Calitatea deosebita a cabinelor construite de DAF Vlaanderen NV a fost motivul pentru care compania olandeză a decis mutarea producției de axe de la Eindhoven la Westerlo în 1971. Astfel, alți 13.000 mp au fost adăugați liniei de producție deja existente, aceasta crescând pe lungime de-a lungul autostrăzii (380 m). Numărul de angajați a crescut și el treptat către 1.000. În 1985, DAF Trucks a făcut mai multe investiții masive în fabrica DAF Vlaanderen NV.

VEZI ȘI: DAF investește într-o secție nouă de vopsire

Secția de vopsitorie a fabricii a fost modernizată complet, noua instalație pentru vopsirea cabinelor fiind la acel moment cea mai prietenosă cu mediul din Europa. De asemenea, trei ani mai târziu, secția de producție axe a fost și ea semnificativ modernizată, în scopul de a garanta cea mai bună calitate și performanța a axelor produse. Fiind dezvoltate și produse in-house, axele DAF sunt întotdeauna adaptate exact la tipul de vehicul individual pentru o eficiență maximă.

DAF Vlaanderen continuă să producă
Investiții în secția de producție cabine și axe din Westerlo a continuat și după anul 2000, în special pentru noua generație de camioane de Euro VI, lansat în 2013. Producția de cabine a fost în mare parte robotizată, fiind îmbunătățită în continuare calitatea și condițiile pentru angajați. Din aceleași motive, zona de producție a cabinei Super Space a fost și ea îmbunătățită.

În ultimii 15 de ani, DAF Trucks a investit circa 600 milioane euro în fabrica sa de cabine și axe din Westerlo, care a livrat axa cu numărul 2 milioane în 2011 și cabina cu numărul un milion în 2014. În 2015, DAF a început construcția unei noii secții de vopsitorie. Aceasta va fi cea mai modernă facilitate de acest gen din Europa și va crește capacitatea de producție a fabricii de cabină cu 50%. Noua secție va juca un rol important în creșterea în continuare a DAF, în Europa și în afara acesteia.

Producție pe baza principiului just in time
DAF Vlaanderen produce cabine și axe cabine „secvențial”, în conformitate cu principiul „just in time”, la fel ca și toate celelalte fabrici DAF. Acest lucru înseamnă că, atât cabinele cât și axele sunt livrate la uzina de asamblare DAF din Eindhoven și Leyland Trucks în Marea Britanie, la momentul potrivit și în ordinea corectă, bazată pe comenzile clienților. Sistemul de producție PACCAR presupune că există întotdeauna loc pentru îmbunătățiri în continuare și că angajații cunosc cum munca lor poate fi făcută mai bine, mai inteligent și mai eficient.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker