Timp liberTop News

Un DAF XF 105 al E. van Wijk a parcurs peste două milioane de kilometri

Un DAF XF 105 al companiei olandeze E. van Wijk a parcurs aproape două milioane de kilometri, echivalentul ocolului Pământului pe la Ecuator de 50 de ori sau a zece mii de etape medii din Turul Franței.

Pe 10 august, kilometrajul camionului DAF XF 105 condus de Arie Hoeke, un șofer în vârstă de 51 de ani, a sărit de la 1.999.999 km la zero. Explicația este una simplă. Odometrul camionului nu a  fost proiectat pentru a afișa două milioane de kilometri.

Un DAF XF 105 al E. van Wijk a parcurs peste două milioane de kilometri

“Aceasta a fost o decepție”, spune râzând Ewout van Wijk, directorul E. van Wijk din Giessen.

„În trecut, odometrele săreau de la 999.999 de kilometri la zero, dar nu și la acest XF. Astfel, ne-am gândit că dacă poate indica un milion de kilometri, va putea indica și două milioane. Dar se pare că cei de la DAF au gândit diferit”, a completat acesta.

Pe 10 august, Arie Hoeke l-a avut alături pe reprezentantul Truckland, Klaas Hobo, care și-a dorit foarte mult să surprindă momentul. Este extrem de rar ca un camion să ajungă la două milioane de kilometri rulați, spune Ewout, care gestionează o flotă de 350 de camioane.

Un DAF XF 105 al E. van Wijk a parcurs peste două milioane de kilometri

„Nu s-a întâmplat niciodată în cadrul companiei noastre. În medie, un camion rulează între 1,1 și 1,5 milioane de kilometri. Dar acest XF a rămas în stare bună, așa că am continuat să investim în întreținere. În ultimii câțiva ani, Arie mi-a trimis o fotografie cu kilometrajul la fiecare cursă. În acest fel, cele două milioane au crescut încet într-o țintă drăguță. Și acum am atins acest obiectiv.”

Drumuri belgiene denivelate

Arie este primul care recunoaște că cele două milioane de kilometri nu ar fi putut fi atinși fără efortul întregii echipe.

„În 2015, când am început să conduc acest camion, acesta avea deja 1,4 milioane de kilometri rulați. Înainte de a începe să îl conduc, camionul produs în 2005 a fost folosit în principal pentru transport pe distanțe lungi. Eu îl folosesc în principal pentru transport în regim grupaj în zona Benelux. Asta înseamnă că vizitez aproximativ zece până la cincisprezece adrese pe zi și conduc relativ puțini kilometri. Un astfel de transport supune camionul la un stres suplimentar, mai ales dacă este condus în mod regulat pe drumurile denivelate din Belgia. Acest lucru nu este foarte prietenos pentru suspensie. Cu toate acestea, camionul este încă în stare foarte bună. Mecanicii noștri au făcut o treabă excelentă și l-au întreținut fantastic. Asta se poate vedea clar.”

Arie speră să mai parcurgă o mulțime de kilometri în DAF-ul său credincios.

VEZI ȘI: Plata taxei de drum e-TOLL din Polonia cu aparatul DKV BOX EUROPE

„Nu am avut niciodată o mașină atât de bună. Funcționează perfect. Are acum câteva pete de rugină, dar asta nu ar trebui să încurce. Aș îndrăzni să-l conduc în Italia, dar voi rămâne puțin mai aproape de casă. De la nașterea fiicei mele mai mari, care acum are 23 de ani, conduc doar în Benelux. Am vrut să-mi văd amândoi copiii crescând”, spune Arie.

Decât să accelerezi inutil, mai bine te bucuri de natură

Arie are câteva sfaturi și trucuri pentru a putea parcurge atât de mulți kilometri într-un camion.

„Cred că stilul de conducere calm este cel mai important. Anticipați bine traficul, lăsați mașina să se desfășoare când vedeți că trebuie să vă opriți și să accelerați încet. Cu siguranță în orașe nu câștigi nimic dacă apeși pedala de accelerație. Mai bine încearcă să te bucuri de natură. Este mult mai liniștitor.”

Din aceeași categorie...

Back to top button