Economic

Daimler a pus bazele cele mai mari și moderne fabrici de baterii din lume

Prin construcția uneia dintre cele mai mari și moderne fabrici de baterii din lume, Daimler AG stabilește noi standarde în industria auto internațională și ia o opțiune serioasă în ceea ce privește ofensiva electrică.

Construcția celei mai mari și moderne fabrici de baterii din lume va fiind realizată la filiala din Kamenz, deținută în proporție de 100% de către ACCUMOTIVE, iar valoare investiției este de costat 500 milioane euro. De altfel, investiția Daimler consolidează regiunea ca un important centru de inovare pentru industria auto din Germania și oferă angajaților perspective bune într-un domeniu tehnologic orientat spre viitor.

Daimler a pus bazele cele mai mari și moderne fabrici de baterii din lume

Noua unitate de producție, situată la aproximativ 50 de kilometri de Dresda, este programată să intre în funcțiune la mijlocul anului 2018. Acoperind o suprafață de aproximativ 20 de hectare, facilitatea se află în imediata vecinătate a fabricii de baterii existente. Noua unitte de producție va mării de patru ori suprafața de producție și logistică din Kamenz la un total de aproximativ 80 de hectare. În următorii câțiva ani, compania ACCUMOTIVE va crește treptat numărul de angajați ai fabricii. Până la finalul lui 2020, ACCUMOTIVE va avea un total de peste 1.000 de angajați și, astfel, va dubla numărul în comparație cu nivelul de astăzi.

În total, Daimler investește aproximativ un miliard de euro într-un component global de producție pentru baterii. Cu cea de-a doua fabrică de baterii din Kamenz, germanii încep practic dezvoltarea primei fabrici de baterii premium, denumită eBatttery.

Producția locală de baterii este un factor important de succes în ofensiva electrică a celor de la Daimler și un element esențial pentru a servi în mod flexibil și eficient cererii globale de vehicule electrice. Investiția în cea de-a doua fabrică face ca rețeaua de producție să fie foarte bine poziționată pentru mobilitatea viitorului.

VEZI ȘI: Uber Freight a intrat oficial pe piața de transport rutier din Statele Unite

Abordarea Daimler față de mobilitatea electrică este una integrată, acordând o importanță cheie durabilității din stadiul de producție, astfel că, a doua fabrică de baterii a fost proiectată să aibă emisii de dioxid de carbon zero. Instalațiile de producție vor fi alimentate cu energie de la o centrală termică și una fotovoltaică în combinație cu unități staționare de stocare. Dispunând de facilități și tehnologii de ultima generație, noua fabrică de baterii va stabili, de asemenea, standarde privind Industria 4.0.

Ofensiva electrică a celor de la Mercedes-Benz
Cu Concept EQ, divizia Mercedes-Benz Cars prezintă o nouă generație de vehicule electrice. Până în 2022, mai mult de 10 noi automobile electrice sunt programate să fie lansate, în toate segmentele de la Smart la SUV-uri. În următorii câțiva ani, Daimler va investii 10 miliarde de euro în extinderea gamei de vehicule electrice.

Kamenz va furniza baterii și pentru vehiculele comerciale
Diviziile de vehicule comerciale Daimler conduc în mod constant electrificarea portofoliului. După lansarea lui Vito E-CELL în 2011, începând cu anul viitor, Mercedes-Benz Vans va lansa în serie vehicule de transport electrice. Atât Vito cât și Sprinter vor fi echipate cu baterii de la Kamenz.

Daimler Trucks va lansa o serie mică a modelului Fuso eCanter în cursul acestui an. Aceasta este a treia generație a primului camion ușor cu propulsie electrică din lume. De asemenea, Fuso utilizează bateriile de la Kamenz pentru eCanter. În funcție de proiectare, încărcare și aplicație, camionul de 7.5 tone are o autonomie în jurul a 100 km. Fuso eCanter va fi livrat în serii mici începând cu anul 2017. Primele 150 de unități se adresează clienților din Japonia, Europa și SUA.

De asemenea, Mercedes-Benz Trucks a anunțat producția și testarea de către clienți a lui eTruck Urban, primul camion 100% electric de 26 tone din lume.

Divizia de autocare și autobuze vizează și ea lansarea un model 100% electric în producția de serie anul viitor. Prototipurile fiind deja pe drum, în teste.

Din aceeași categorie...

Back to top button