Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului rutier

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului, cel puțin asta au simțit majoritatea celor prezenți la IAA 2018, locul de întâlnire a industriei de transport europene.

Indiferent de preferinţe şi de bugete, cred că oricine a vizitat ediţia din acest an a IAA de la Hanovra, ar trebui să recunoască faptul că grupul Daimler şi-a cam luat zborul… spre viitor.

Şi nu este doar o analogie cu sigla Mercedes-Benz, ci chiar se îndepărtează rapid de urmăritori, luându-și în serios misiunea sa de „Transforming Transportation”.

Există foarte multe nevoi de transport, însă la bază lor acestea sunt la fel: o marfă trebuie transportată, iar o distanță trebuie parcursă.

Ca fondator al industriei auto, Daimler și-a propus să găsească soluțiile potrivite pentru clienții săi aflați într-o continuă mișcare, mișcându-se odată cu aceștia.

Parcă nici nu mai are rost să spunem de fiecare dată, „sistemul X a fost instalat în premieră la Daimler” sau „soluţia Y a apărut prima oară la Daimler”.

Desigur că în cadrul grupului tehnologiile şi invenţiile circulă rapid, astfel încât autoturisme, autocare, dube şi camioane îşi împrumută componente şi sisteme indiferent dacă au fost create în Europa, Asia sau America.

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului

Ceea ce alţi producători de camioane nu au cum să facă. La Iveco, Fiat şi CNH comunicarea internă este limitată, iar grupul TRATON, din care face parte MAN, VW şi Scania abia se organizează.

Iar, peste toate, Daimler ştie să facă spectacol cu toate acestea popularizându-şi intens noutăţile.

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului

Ca să vă faceţi o idee la ce nivel se lucrează, la IAA 2018, Daimler a închiriat o suprafaţă de 17.000 mp (2000 acoperiţi cu mochetă şi 9000 cu lemn sintetic), pe ea a montat prin intermediul a 500 tone de traverse de oţel standuri luminate de 2.2 km de leduri.

VEZI ȘI: Doi cetățeni români reținuți în Italia pentru tentativă de furt motorină

Alte 2000 de spoturi luminosse suţinute de 11 km de profile de aluminiu şi conectate cu 33 km cabluri au fost montate pentru a crea ambianţa dorită. De sunet şi video nu mai pomenim.

1000 de oameni au trebuit să aibă grijă, într-un fel sau altul de circa un sfert de milion de vizitatori. Să tot fi fost vreo 70 de vehicule expuse încadrate în diferite categorii şi provenite din diferite continente.

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului

O parte dintre acestea au putut fi conduse de către vizitatori, în exteriorul pavilionului. Cam înghesuială, cum era de aşteptat la un sfert de milion de vizitatori plătitori.

Doar pentru noi, media, Daimler a organizat un eveniment aparte, înainte de începerea IAA.

Mai precis, 500 de ziarişti din toată lumea, (poate nu chiar din toate ţările, dar sigur de pe toate continentele) au fost invitaţi să vadă și probeze cele mai noi sisteme de siguranţă şi tehnologii ecologice prin intermediul a 40 de vehicule în incinta aeroportului din Hanovra.

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului

Aproape 400 de oameni au pregătit timp de un an întregul spectacol în care au fost înglobate mii de metri de cabluri, de lămpi şi de construcţii metalice.

Ideea gazdelor a fost să nu prezinte doar prototipuri care se încadrează în noile trenduri de propulsie alterntivă ori conducere autonomă.

Daimler a ţinut să puncteze că este gata să livreze produse şi servicii ce aduc beneficii clare clienţilor săi. Iar aceste produse şi servicii au fost exemplificate pe rând în hangarul numărul unu al aeroportului din Hanovra.

Daimler este definiția inovației și progresului în industria transportului

Fabuloasă organizarea „Product Experience”.

Dacă nu eşti fan Mercedes-Benz, trebuie să devii! Eu, încerc să rezist. Nu știu pentru cât, căci oamenii aștia și-au propus să facă spectacol din trnsportul viitorului.

“Driving Tomorrow” a fost motto-ul IAA 2018, încheiat, ieri, 27 semptembrie 2018.

Şi cred că cel care a exemplificat cel mai bine acest motto a fost Daimler cu toate diviziile şi mărcile sale.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.