Daimler salută introducerea procedurii VECTO pentru măsurare emisiilor CO2 la camioane

Daimler salută introducerea procedurii VECTO pentru măsurare emisiilor CO2 la camioane

Uniunea Europeană se află într-un proces continuu pentru scăderea emisiilor de CO2 în sectorul auto.

Iar sectorul de transport reprezintă un poluator major, motiv pentru care, începând cu 1 ianuarie 2019, Uniunea Europeană a introdus procedura VECTO (Vehicle Energy Consumption Calculation Tool).

Dacă până la final de 2018 la achiziția unui camion nou primeați vehiculului, cheia și documentele de înregistrare, începând cu 1 ianuarie 2019, în calitate client în Uniunea Europeană, veți mai primi și un certificat cu informații privind consumul de combustibil și emisiile CO2, pentru camioane dintr-o anumită clasă.

Acest lucru marchează cu adevărat începutul unei noi ere pentru industria camioanelor europene.

Fiecare dintre aceste valori sunt calculate individual, pentru fiecare configurație în parte, producătorii mizând pe sistemul digital de simulare VECTO.

Pentru moment, Daimler este singurul producător care a comunicat în acest sens și a venit cu informații clare.

În luna noiembrie a anului trecut, nemții au reușit să „omologheze” o serie de camioane conform noului standard VECTO. De atunci și până acum, peste 1.000 de exemplare Actros au fost livrate clienților.

„Salutăm noile reglementări pentru măsurarea consumului și a emisiilor de CO2 în sectorul vehiculelor comerciale. Vedem în VECTO o aplicație care să genereze un sistem de transport mai bun și mai transparent”, au declarat oficialii Daimler.

Pentru moment, Uniunea Europeană încă nu a ajuns la un acord cu privire la valoarea de CO2 pe care producătorii de camioane sunt nevoiți să o atingă. În noiembrie 2018, parlamentarii au votat un draft în care se dorea ca până în 2025, nivelul de CO2 să scadă cu 20%, iar până în 2030 acesta să fie mai mic cu cel puțin 30%.

În acest moment, camioanele care cad sub incidența standardului de calcul VECTO sunt următoarele: autotractoarele cu 2 și 3 axe și șasiurile cu platformă pentru transpoturi lungi și transporturi regionale care fac parte din clasele de greutate 4, 5, 9 și 10.

Începând cu 2020, aceste calcule vor fi realizate și pentru vehiculele de distribuție de peste 7.5 tone. Analiștii estimează că vehiculele de marfă din segmentul 5 – 7.5 tone și autobuzele vor fi și ele incluse în scurt timp.

Valorile VECTO sunt simulate pentru un transport standard, pe o rută standard și pe suprastructuri standard.

Pentru moment, nu pot fi simulate toate tipurile de condus, încărcare sau operațiune, dar se așteaptă ca în viitorul apropiat să existe și o astfel de procedură.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.