Daimler și Volvo vor dezvolta împreună vehicule comerciale electrice cu hidrogen

Daimler și Volvo vor dezvolta împreună vehicule comerciale electrice cu hidrogen
Volvo și Daimler vor colabora pentru a accelera dezvoltarea, producția și vânzarea vehiculelor comerciale cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

În mijlocul provocărilor pandemiei COVID-19, Daimler și Volvo Group au aruncat pe piață bomba semnării unui acord preliminar, fără caracter obligatoriu, pentru crearea unui joint-venture, prin intermediul căruia vor dezvolta, produce și comercializa împreună sisteme de propulsie cu hidrogen pentru vehicule comerciale grele, dar și pentru alte aplicații auto și non-auto.

Daimler și Volvo vor dezvolta împreună vehicule comerciale electrice cu hidrogen

Acest acord, în care fiecare companie va deține jumătate, a fost posibil deoarece ambii producători mondiali de vehicule comerciale împărtășesc aceeași viziunea în ceea ce privește dezvoltarea unui transport durabil și a unei Europe neutre de carbon până în 2050.

Volvo Group va plăti suma de 600 milioane de euro numerar, fără datorii, pentru cele 50% din acțiuni. Prin intermediul acestui acord cu Volvo Group, Daimler își va consolida toate activitățile sale legate de dezvoltarea tehnologiei cu pile de combustie cu hidrogen.

Acest joint-venture va opera ca entitate independentă și autonomă, în timp ce Daimler Truck și Volvo Group vor continua să se concureze în toate celelalte arii.

VEZI ȘI: Numărul de kilometri efectuați de camioane în Germania a scăzut în martie

Colaborarea istorică dintre Daimler Truck și Volvo Group va scădea costurile de dezvoltare pentru ambele companii și va accelera introducerea pe piața a vehiculelor comerciale cu pile de combustie pe bază de hidrogen.

Daimler și Volvo vor dezvolta vehicule comerciale electrice cu hidrogen

Obiectivul comun este de a oferi începând cu 2025 camioane electrice cu hidrogen produse în serie pentru aplicații solicitante de transport pe distanțe lungi. În plus, utilizarea acestor tehnologii în industria auto și non-auto, fac parte din domeniul de aplicare al acestui acord.

Daimler și Volvo vor dezvolta împreună vehicule comerciale electrice cu hidrogen

În plus, pe lângă valoarea lui intrinsecă, acord este și un răspuns dat celor de la IVECO și Nikola, care vor dezvolta împreună pentru piața europeană, sub numele de Nikola, modele de camioane electrice cu baterii (BEV) și camioane electrice cu hidrogen (FCV), bazate pe modelul IVECO S-Way.

De asemenea, în contextul recesiunii economice actuale, cooperarea a devenit și mai necesară pentru a îndeplini obiectivele Pactului Ecologic European (Grean Deal) într-un interval de timp posibil. Cooperarea va include operațiunile din Nabern/Germania (actualmente sediul Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH), cu uzine de producție în Germania și Canada.

Daimler și Volvo vor dezvolta vehicule comerciale electrice cu hidrogen

Un acord final asupra acordului este așteptat în trimestul al treilea, urmând să fie finalizat până la final de 2020. Acordul preliminar semnat nu are caracter obligatoriu. Toate tranzacțiile potențiale sunt supuse examinării și aprobării autorităților de concurență responsabile.

Pilele de combustie și hidrogenul ca și carburant
Pilele de combustie convertesc energia chimică a hidrogenului și oxigenului (din aer) în electricitate. Curentul electric produs alimentează un motor electric care pune în mișcare un vehicul electric.

Există două moduri principale de a produce hidrogenul necesar. Așa-numitul hidrogen verde poate fi produs local la benzinărie, folosind electricitate pentru a converti apa în hidrogen. Se preconizează că hidrogenul albastru va fi produs din gaz natural, folosind tehnologia de captare a carbonului pentru a crea un combustibil neutru din carbon.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.