Mitsubishi Fuso și Hino vor deveni o singură companie

Tokyo devine centrul unei fuziuni strategice, între Mitsubishi Fuso și Hino, care va remodela industria vehiculelor comerciale din Asia.
Daimler Truck, Toyota Motor Corporation, Mitsubishi Fuso și Hino Motors au anunțat semnarea acordurilor definitive pentru integrarea completă a Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation și Hino Motors Ltd. într-o singură entitate. Inițial, integrarea celor două companii trebuia să se întâmple până la finalul lui 2024.
Această mișcare istorică promite să transforme profund peisajul industriei vehiculelor comerciale din Japonia și să întărească poziția regională a producătorilor asiatici în fața tranziției globale către mobilitatea sustenabilă.
Începând cu aprilie 2026, cele două companii — până acum rivale în segmentul vehiculelor comerciale ușoare și medii — vor funcționa sub umbrela unei noi societăți holding listate pe piața principală a Bursei din Tokyo.
Aceasta va deține 100% din acțiunile ambelor branduri, iar structura de acționariat va include în mod egal Daimler Truck și Toyota, fiecare cu câte 25% din noua entitate. Restul va fi disponibil publicului investitor.
Integrarea vine ca răspuns la nevoile acute de eficientizare în cercetare, dezvoltare, producție și achiziții, într-un moment în care industria vehiculelor comerciale trece printr-o presiune enormă din partea cerințelor de reducere a emisiilor și a transformărilor digitale. Obiectivul declarat al colaborării este consolidarea competitivității producătorilor japonezi de camioane și autobuze, atât pe piața internă, cât și pe cele internaționale.
Soluții comune pentru neutralitate climatică și eficiență logistică
Noua companie holding, cu sediul în Tokyo, va fi condusă de Karl Deppen, actualul CEO al Mitsubishi Fuso. În centrul strategiei comune se află dezvoltarea de soluții tehnologice avansate pentru vehicule comerciale — de la propulsii electrice și pe hidrogen, până la sisteme autonome și conectivitate extinsă, grupate sub acronimul CASE (Connected, Autonomous, Shared, Electric).
Fuziunea are o miză mai mare decât simpla eficientizare internă: ea vizează contribuția la un sistem de mobilitate sustenabil, adaptat nevoilor sociale și economice ale unei lumi în schimbare. Așa cum au subliniat cele patru companii, vehiculele comerciale sunt parte integrantă din infrastructura socială, iar transformarea acestora este esențială pentru un viitor prosper.
Toyota și Daimler Truck, arhitecții unei alianțe strategice pan-asiatice
Alianța dintre Daimler Truck și Toyota — două dintre cele mai puternice companii din industrie la nivel mondial — demonstrează încă o dată că viitorul transportului comercial depinde de colaborare strategică, nu doar de concurență. Prin acest pas, cele două grupuri își reafirmă angajamentul față de dezvoltarea sustenabilă a sectorului și față de consolidarea capacităților industriale ale Japoniei și Asiei.
În lunile următoare, vor fi anunțate detalii suplimentare despre denumirea și structura exactă a noii companii. Însă direcția este clară: un nou jucător de calibru global se pregătește să intre în scenă, cu ambiția de a reseta standardele în domeniul vehiculelor comerciale.