
Marii producători de vehicule comerciale Daimler Truck, TRATON GROUP și Volvo Group au semnat un acord cu obligațiuni pentru a instala și opera o rețea publică de stații de încărcare de mare capacitate pentru camioane și autocare electrice în Europa.
Cele trei grupuri vor înființa un joint venture deținut în părți egale, care va începe operațiunile în 2022. TRATON GROUP (Scania, MAN), Daimler Truck (Mercedes-Benz Trucks & Buses, Setra) și Volvo Group (Volvo Trucks, Renault Trucks) vor investi în total 500 de milioane de euro pentru a instala și opera cel puțin 1.700 de puncte de încărcare de mare capacitate, alimentate cu electricitate ”verde”.
Stațiile vor fi situate atât în apropierea autostrăzilor, cât și la centre logistice și alte destinații finale importante. Cele 1.700 de puncte de încărcare sunt planificate în primii 5 ani de la înființarea companiei joint venture. În timp, numărul acestora va crește semnificativ prin adăugarea de noi parteneri și finanțări publice.
Viitoarea companie joint venture va opera sub identitate proprie și va avea sediul în Amsterdam (Olanda). Acțiunea comună a celor trei parteneri va sprijini nevoia urgentă de stații de încărcare de mare performanță, pentru a susține companiile de transport în tranziția către camioane și autocare fără emisii de CO2.
VEZI ȘI: Camioane sechestrate la Zeebrugge pentru presupuse activități de dumping social
”Este remarcabil că trei competitori puternici conlucrează pentru infrastructura de încărcare atât de necesară. Vrem să transmitem un mesaj clar tuturor părților relevante să ne urmeze exemplul și să acționeze acum”, a declarat Martin Daum, CEO al Daimler Truck.
”O astfel de colaborare poate părea neobișnuită, dar subiectul are o importanță crucială. Compania nou creată va accelera implementarea camioanelor și autocarelor electrice”, a spus și Christian Levin, CEO al TRATON GROUP.
”Trecem de la vorbe la fapte, iar noul joint venture este un pas important în modelarea lumii în care vrem să trăim. Astfel de parteneriate permit schimbarea de care vor beneficia clienții noștri și întreaga industrie”, a concluzionat Martin Lundstedt, președinte și CEO al Volvo Group.
Noua rețea va fi deschisă și accesibilă pentru toate vehiculele comerciale din Europa, indiferent de marcă. Cea mai înaltă prioritate a viitorului joint venture va fi încărcarea rapidă a bateriilor. Astfel, camioanele și autocarele electrice destinate operațiunilor pe distanțe lungi își vor putea prelungi autonomia prin încărcări intermediare în timpul pauzelor obligatorii de 45 de minute.
Volvo Group, Daimler Truck și TRATON GROUP vor deține părți egale în viitorul joint venture, dar vor rămâne competitori în toate celelalte domenii. Crearea noii companii este acum subiectul aprobărilor de la organismele antitrust.