SigurantaTop News

Daimler Truck a vândut 1 milion de camioane și autobuze cu Active Brake Assist

Daimler Truck a anunțat că a trecut de pragul de un milion de camioane și autobuze cu sistem de frânare de urgență Active Brake Assist vândute.

În anul 2006, Active Brake Assist (ABA) a deschis o nouă eră pentru sistemele de asistență și siguranță. Pentru prima dată, un camion putea să inițieze frânarea completă, până la oprirea pe loc, în limitele sistemului. În anii ce au urmat, funcțiile ABA au fost extinse sistematic.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Generația actuală, a cincea (ABA 5), utilizează o combinație de senzori radar și camere video. Dacă sistemul detectează riscul unei coliziuni cu un vehicul din față, un obstacol staționar sau un pieton care traversează, vine spre camion sau merge pe banda de circulație, șoferul este alertat vizual și acustic.Daimler Truck a vândut 1 milion de camioane și autobuze cu Active Brake Assist

Dacă șoferul nu are o reacție adecvată, sistemul poate iniția în pasul doi frânarea parțială. Dacă riscul de coliziune rămâne iminent, ABA 5 poate frâna automat până la oprirea completă. Sistemul poate evita astfel și accidente cu persoane aflate în mișcare, dacă viteza vehiculului este de până la 50 km/h. Când vehiculul se oprește total, sistemul cuplează automat frâna de parcare electronică.

VEZI ȘI: Tur în munții Alpi cu camioane electrice cu baterii și hidrogen

Frânarea de urgență este folosită însă și în sistemul de asistență la virare Sideguard Assist, lansat în 2016. În iunie 2021, Daimler Truck a fost primul producător care a lansat sistemul Active Sideguard Assist (ASGA). Sistemul nu doar avertizează șoferul de prezența unui biciclist, scuterist sau pieton pe partea pasagerului, dar poate iniția automat frânarea până la oprire completă, la viteze în viraj de până la 20 km/h.Daimler Truck a vândut 1 milion de camioane și autobuze cu Active Brake Assist

Mercedes-Benz Trucks are o tradiție de introducere a sistemelor de siguranță înainte ca acestea să devină obligatorii prin lege. De exemplu, producătorul a introdus în premieră pe camioane sisteme precum ABS (1981), ASR, EBS, Proximity Control Assist, Lane Assistant, ESP, hill holder sau Brake Assist.

Compania își propune ca cel puțin 75% din vehiculele Mercedes-Benz, Freightliner, FUSO, Setra, Thomas Built Buses, Western Star, Bharat Benz și RIZON vândute în 2025 să fie echipate cu sisteme de siguranță care depășesc cerințele legale în ceea ce priveşte domeniul de aplicare şi performanţa. Procentul ar urma să crească la cel puțin 80% în 2030.

Ca și până acum, sistemele folosite în premieră pe vehiculele Mercedes-Benz Trucks vor fi preluate ulterior și de alte mărci, în funcție de cerințele piețelor. Doar în 2022, o varietate de sisteme de asistență și siguranță au fost disponibile în premieră și pentru alte piețe, mărci și modele: Active Sideguard Assist pe modelul american Freightliner Cascadia și Active Drive Assist 2 pentru autocarele Setra ComfortClass și TopClass.

Din aceeași categorie...

Back to top button