Tehnologie

Daimler Truck dezvoltă o platformă scalabilă pentru condus autonom

Daimler Truck dezvoltă o platformă scalabilă de camion autonom adecvată pentru condus autonom de nivelul 4, cu sisteme de rezervă care permit o operare sigură și de încredere.

Cele patru zone cheie în care se folosește o arhitectură redundantă sunt sistemele de frânare și de direcție, rețeaua de putere de voltaj redus și rețeaua de comunicații. În cazul în care sistemul primar dă eroare, camionul autonom de nivelul 4 va putea folosi un sistem de rezervă pentru face manevre și opri în siguranță.

Daimler Truck dezvoltă o platformă scalabilă pentru condus autonom

Platforma Daimler Truck pentru condus autonom de nivelul 4 se bazează pe modelul Freightliner Cascadia și își propune să seteze noi standarde industriale. Șasiul este construit pentru și pe baza specificațiilor Waymo Via. O primă versiune a camionului a fost deja livrată în acest an pentru integrarea sistemului de condus autonom Waymo Driver.

”Orice camion autonom are nevoie de o fundație puternică. Un camion autonom de nivelul 4 ne aduce mult mai aproape de viziunea noastră de condus fără accidente, grație sistemelor de control de rezervă și a multitudinii de senzori”, a declarat Dr Peter Vaughan Schmidt, șeful Autonomous Technology Group din cadrul Daimler Truck.

VEZI ȘI: Mercedes-Benz Actros a împlinit 25 de ani

Waymo Via a identificat nu mai puțin de 1.500 de cerințe noi și unice pentru camionul autonom. De exemplu, în timp ce camioanele actuale au sisteme de frânare cu două circuite pneumatice, camionul autonom Daimler de nivelul 4 va avea și două unități electronice de control ECU.

Aceeași logică se aplică și sistemului de direcție, care dispune de două servomotoare. În cazul unei defecțiuni electronice sau hidraulice, servomotorul de rezervă va reacționa în consecință pentru a direcționa camionul.

Daimler Truck a inclus și circuite de comunicare duble între toate dispozitivele cheie. Consumul de curent este și el mai mare la un camion autonom, datorită unităților ECU și senzorilor, fiind nevoie de o rețea robustă de voltaj redus.

În prezent, Daimler Truck dezvoltă camioane autonome de nivelul 4 atât în parteneriat cu Waymo, cât și cu Torc Robotics. Compania își propune să fie pregătită de începerea producției de serie a camioanelor autonome SAE 4 înainte de finalul decadei.

Din aceeași categorie...

Back to top button