
Ce presupune “Cost Down Europe”, programul prin care Daimler Truck vizează economisirea unui miliard de euro în Europa până în 2030.
Daimler Truck a anunțat un amplu program de reducere a costurilor în Europa, denumit „Cost Down Europe”, prin care vizează economisirea un miliard de euro până în 2030. Decizia vine în contextul unei piețe europene afectate de încetinirea economică, deși performanțele companiei în America de Nord au reușit să compenseze parțial scăderea rezultatelor.
Potrivit publicației germane Trucker, Daimler Truck a pus deja în aplicare un plan de eficientizare, însă detaliile exacte ale măsurilor nu au fost dezvăluite oficial.
Singura certitudine este că urmează negocieri cu reprezentanții angajaților. De altfel, sindicatele din Germania au reacționat prompt, convocând adunări generale pentru a cere explicații conducerii.
Michael Brecht, președintele Consiliului de Administrație al Daimler Truck, citat de publicația germană menționată, spune că o astfel de dimensiune a unui program de economii nu a mai existat până acum în companie, iar consiliul de administrație trebuie să explice angajaților ce și cum intenționează să implementeze. De asemenea, acesta a mai precizat că “Daimler Truck nu este într-o situație de criză”.
Ce presupune „Cost Down Europe”?
Programul de economii vizează în principal divizia Mercedes-Benz Truck, care are 34.000 de angajați în Germania. În schimb, divizia de autobuze a grupului este exclusă din aceste măsuri. Deocamdată, nu există informații oficiale privind posibile relocări ale producției sau reduceri de personal, însă conducerea a dat asigurări că nu se va recurge la concedieri forțate până în 2030.
Decizia de eficientizare a costurilor vine la scurt timp după instalarea lui Karin Rådström la conducerea Daimler Truck, în octombrie. Președintele Consiliului de Supraveghere, Joe Kaeser, a subliniat că obiectivul companiei nu este doar să rămână cel mai mare producător de camioane din lumea occidentală, ci și să devină lider în ceea ce privește marja de profit.
Rezultate financiare sub presiune în Europa
Daimler Truck a resimțit slăbiciunea economică a pieței europene în al treilea trimestru, însă creșterea susținută din America de Nord a ajutat la limitarea scăderii rezultatelor financiare. Chiar și așa, profitul operațional ajustat al grupului a scăzut cu 12%, ajungând la 1,19 miliarde de euro.
Rămâne de văzut ce impact concret va avea planul „Cost Down Europe” asupra producției și locurilor de muncă din Germania și din celelalte piețe europene în care Daimler Truck activează.
Vânzări la nivel de grup în 2024
Daimler Truck a vândut 460.409 camioane și autobuze la nivel de grup în 2024, în scădere față de 526.053 unități în 2023.
- Daimler Trucks North America a livrat 190.428 unități, în scădere față de 2023 (195.014);
- Mercedes-Benz Trucks a livrat 126.477 unități, în scădere față de 2023 (158.511);
- Daimler Trucks Asia a raportat 125.234 unități, în scădere față de 2023 (161.171);
- Daimler Buses a comercializat 26.646 unități, în creștere ușoară față de 2023 (26.168).
În ceea ce privește vânzările de vehicule electrice cu baterii, acestea au crescut la 4.035 unități, comparativ cu 2023 (3.443 unități).
La 14 martie, Daimler Truck va prezenta în detaliu cifrele financiare și nefinanciare ale exercițiului financiar 2024, atât la nivel de grup, cât și pe segmente. De asemenea, compania va oferi previziuni pentru exercițiul financiar 2025.