Ford Trucks Noua gama F-Line
Noua generatie DAF - TH Trucks
CamioaneSiguranta

Daimler Truck testează sisteme de siguranță noi și evoluate

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Daimler Truck testează intens sisteme de siguranță noi și actualizate, care vor fi disponibile pe camioane, autobuze și autocare din aprilie 2024.

Fie că este vorba de frânarea de urgență la finalul unui ambuteiaj, un plus de siguranță în timpul virajelor sau schimbărilor de bandă, reducerea riscului de derapare sau efectuarea manevrelor de evitare, Daimler Truck a fost întotdeauna un pionier în industrie.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Producătorul a instalat numeroase sisteme de asistență înainte ca acestea să fie obligatorii sau care depășeau cerințele legale. O nouă etapă se va desfășura din iulie 2024, când camioanele noi trebuie să dispună în standard de mai multe sisteme de siguranță.

Pentru a pregăti acest pas, Daimler Truck testează noile sisteme în special la centrul său de dezvoltare din Wörth, dar și în Finlanda, Spania, Japonia sau circuitul Daimler Truck North America din Madras, Oregon. La nivel global, peste 60 de vehicule sunt testate de-a lungul întregului an. Între 2020 și finalul lui 2023, aceste vehicule vor fi parcurs aproximativ 5 milioane km  în teste de funcționare a noilor sisteme de asistență și siguranță.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisist

Cele mai recente teste s-au concentrat pe diversele sisteme de siguranță care vor apărea pe camioanele, autobuzele și autocarele Daimler Truck din aprilie 2024. Printre acestea se numără Active Brake Assist 6 (ABA 6), noul Frontguard Assist, Active Sideguard Assist 2 (ASGA 2), Active Drive Assist 3 (ADA 3) și Traffic Sign Assist. Printre modelele testate echipate cu noile sisteme s-au numărat Actros, eActros și Atego, autobuze și autocare Mercedes-Benz și Setra, precum și camioane speciale Econic și Unimog.

De exemplu, testele cu ABA 6 au verificat cum sistemul avertizează șoferul sau frânează în cazul unui biciclist sau motociclist care traversează sau apare brusc pe banda din fața vehiculului sau la finlul unui ambuteiaj. Testele au inclus și avertizările vizuale și sonore ale noului sistem Frontguard Assist, proiectat să avertizeze șoferii de prezența utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor direct în fața camionului, în special la plecările de pe loc.

Alte teste s-au concentrat pe modul în care Active Sideguard Assist (ASGA) 2 reacționează la virajele la dreapta, în momentul în care un pieton sau un biciclist apar lângă vehicul. De asemenea, inginerii au testat cum Active Drive Assist (ADA) 3 ghidează automat camionul înapoi pe banda sa, dacă șoferul vrea să o părăsească dar nu s-a asigurat suficiant că nu vine alt vehicul din spate.

Daimler Truck testează sisteme de siguranță noi și evoluate

Baza noilor sisteme de siguranță testate este noua platformă electronică (cu o viteză de procesare a datelor de 20 de ori mai mare) și așa-numita fuziune a senzorilor radar și video, pentru o vedere mai completă în față și lateral. Cei șase senzori instalați – patru senzori radar cu undă scurtă în lateral, un senzor radar cu undă lungă în centru față și o cameră multifuncțională în parbriz – acoperă acum împrejurimile vehiculului la 270 de grade.

Datorită unghiului de vizibilitate mai mare, sistemele de siguranță pot oferi mai mult suport. De asemenea, sistemele merg mult peste cerințele GSR în multe domenii. De exemplu, ABA 6 intervine activ în procesul de frânare și poate frâna automat, la viteze de până la 60 km/h, nu doar pentru vehicule staționare, dar și pentru utilizatori ai drumurilor care traversează, vin spre vehicul sau circulă pe aceeași bandă.

Daimler Truck testează sisteme de siguranță noi și evoluate

Condițiile de la circuitul de testate din Wörth permit testarea în siguranță a senzorilor și sistemelor într-o gamă largă de scenarii care pot apărea în viața reală (finalul unui ambuteiaj, depășiri sau viraje). Testele pe drumurile publice sunt de asemenea o bază importantă pentru validarea noilor sisteme și funcționalități. De exemplu, în timpul deplasării pentru testele de iarnă din Finlanda, inginerii au testat Active Sideguard Assist și Active Drive Assist pe modelul Actros L, dar și influența marcajelor și indicatoarelor rutiere din diferitele țări străbătute în performanța sistemelor instalate pe camioane.

Din aceeași categorie...

Back to top button