Camioane

Daimler Truck testează un camion FCEV cu hidrogen lichid

Daimler Truck trece la următorul nivel în ce privește camioanele FCEV: a început testele cu un prototip alimentat cu hidrogen lichid, cu autonomie mai mare.

De anul trecut, Daimler testează prototipul Mercedes-Benz GenH2 Truck, cu celule de combustie alimentate cu hidrogen, atât pe circuit, cât și pe drumurile publice. Acum, Daimler Truck a început să testeze un prototip FCEV alimentat cu hidrogen lichid.

Daimler Truck testează un camion FCEV cu hidrogen lichid

În parteneriat cu Air Liquide, Daimler a instalat o stație de alimentare cu hidrogen lichid (LH2) la fabrica sa din Wörth. Hidrogenul criogenat la -253 de grade Celsius este stocat în rezervoarele montate pe ambele părți ale șasiului, cu o capacitate totală de 40 kg. Grație izolației bune a rezervoarelor, hidrogenul poate fi menținut la aceste temperaturi foarte joase pe perioade suficiente, fără nevoie de răcire activă.

Daimler Truck preferă hidrogenul lichid în dezvoltarea sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen. În această formă de agregare, carburantul are o densitate energetică mai mare decât în cazul hidrogenului gazos. Astfel, autonomia ajunge la performanțe asemănătoare cu cele ale camioanelor diesel actuale.Daimler Truck testează un camion FCEV cu hidrogen lichid

Modelul de serie GenH2 Truck este proiectat pentru o autonomie dorită de aproximativ 1.000 km. Astfel, el va putea fi folosit în aplicații grele flexibile, în special în segmentul de transport pe distanțe lungi. Începutul producției de serie este programat după 2025.

VEZI ȘI: Test Mereceds-Benz eActros 300: Întâlnire cu viitorul

În același timp, Daimler Truck lucrează cu Linde la dezvoltarea unui nou proces de manipulare a hidrogenului lichid. Tehnologia sLH2 (”subcooled” liquid hydrogen) permite o densitate energetică de stocare și mai mare, dar și o alimentare mai simplă decât LH2. Cele două companii plănuiesc lansarea unui prototip de stație de alimentare sLH2 în 2023, în Germania.

În ce privește infrastructura de stații de alimentare cu hidrogen în Europa, Daimler Truck lucrează cu companiile Shell, BP și TotalEnergies, dar este și acționar la operatorul german H2 MOBILITY Deutschland. În plus, în proiectul H2Accelerate (H2A), Daimler Truck lucrează cu Linde, OMV, Shell, TotalEnergies și Volvo Group pentru crearea condițiilor pentru adoptarea în masă a camioanelor cu hidrogen.

Din aceeași categorie...

Back to top button