Tehnologie

Daimler Truck vrea să vândă camioane autonome din 2027

Daimler Truck a anunțat astăzi că obiectivul companiei este să înceapă vânzarea de camioane autonome înainte de 2027, în SUA.

Joanna Buttler, șefa Global Autonomous Technology Group, are o viziune în care camioanele autonome vor face în viitor majoritatea curselor pe distanțe lungi, cu avantaje de siguranță, sustenabilitate și productivitate.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

În schimb, șoferii umani ar trebui să efectueze preponderent operațiunile locale, pe distanțe mai scurte, iar la finalul fiecărui schimb să poată petrece seara alături de familie.

În prezent, Daimler Truck și partenerul său, Torc Robotics, dezvoltă camioane care să funcționeze autonom pe autostrăzile americane. Torc testează de ceva timp camioane autonome Freightliner Cascadia în operațiuni reale, cu șofer de siguranță la bord. O astfel de rută pentru transport de marfă este cea dintre Phoenix (Arizona) și Oklahoma City (Oklahoma).

VEZI ȘI: Totul despre noua generație de baterii Scania

Daimler Truck și Torc Robotics își propun să ofere camioane autonome de nivel 4 pentru operațiuni hub-to-hub în Statele Unite până cel târziu în 2027. Nivelul 4 de autonomie presupune ca sistemul de condus autonom să poată performa toate sarcinile de condus, în domeniul operațional proiectat, fără intervenție umană.

”Este foarte probabil ca tehnologia camioanelor autonome să reprezinte cea mai mare transformare din industria de transport, oferind oportunități extrordinare”, mai spune Joanna Buttler. Principalul avantaj va fi reducerea numărului de accidente mortale de pe autostrăzi. Tehnologia va ajuta și la diminuarea deficitului de șoferi de camion din SUA, care are putea ajunge în 2030 la 160.000 de posturi.

”Locurile de muncă nu vor dispărea, ci se vor transforma. Principala noastră țintă este utilizarea sistemului de condus autonom pe autostrăzile americane, preluând rutele lungi și monotone. Oamenii vor continua să joace un rol critic în lanțul de apovizionare. În special la livrările finale sau monitorizarea și administrarea flotelor autonome, va fi încă nevoie de interacțiunea cu alți oameni în procesele logistice, iar luarea de decizii va necesita un grad înalt de inteligență emoțională”, a mai spus șefa Global Autonomous Technology Group.

Daimler Truck își propune să ofere un model de abonament driver-as-a-service pentru flotele de camioane autonome, taxat în funcție de distanța parcursă în modul autonom.

Din aceeași categorie...

Back to top button