
În ciuda unor piețe parțial dificile, Daimler Trucks a anunțat în cadrul conferinței de presă anuale de la începutul lunii februarie 2016, că a reușit să-și crească vânzările în 2015, ajungând la aproape 500.000 de unități vândute la nivel mondial.
Această cifră este peste anul 2014, atunci când Daimler Trucks a vândut 495.700 de vehicule la nivel mondial sub mărcile Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses și BharatBenz.
Daimler Trucks și-a atins obiectivele de vânzări într-un mediu de piață foarte eterogen și provocator. Deși piețele de camioane din America de Nord și Europa au crescut în mod semnificativ, piețele importante din Brazilia și Indonezia au scăzut. De asemenea, în Turcia, piața a scăzut în ultimele luni ale lui 2015 din cauza nesiguranței politice cauzate de conflictele din zonă, și cel cu Rusia. În noiembrie și decembrie, condițiile de piață s-au deteriorat în mod semnificativ și mai mult. Cu toate acestea, Daimler Trucks a reușit să își atingă țintă de vânzări mulțumită produselor sale și performanțelor excelente în vânzări.
În ceea ce privește perspectivele pentru 2016, acestea rămân la fel de sus în ciuda faptului că piața de camioane reprezintă o provocare. În viitor, mai precis în 2020, Daimler Trucks și-au propus să atingă 700.000 de unități vândute.
În 2015. Am vândut aproximativ 500.000 de camioane și ne-am crescut vânzările pentru al treilea an consecutiv. Grație produselor noastre de frunte, 2015 este unul dintre cei mai buni ani din istoria Daimler Trucks în ciuda unor piețe foarte dificile. Aceasta este o mare realizare a echipei noastre la nivel mondial. Le mulțumesc tuturor angajaților pentru eforturile lor remarcabile.
Dr. Wolfgang Bernhard, membru al consiliului de administrație al Daimler
Creștere clară a vânzărilor în America de Nord
Creșterea globală a fost determinată în mare măsură de regiunea NAFTA, unde Daimler Trucks a înregistrat o creștere a vânzărilor mulțumită unei piațe robuste și a unei game de produse puternice. În perioada ianuarie-noiembrie 2015 vânzările au crescut cu 20% la 176.100 unități. Daimler Trucks și-a extins poziția de lider de piață în Clasa 6-8 (camioane de transport între 6 și 12 tone), cota de piață ridicându-se la 39.1%. În 2016, piața nord-americană de camioane din Clasa 6-8 este de așteptat să fie sub nivelul din 2015.
Unul dintre motivele cheie ale succesul Daimler Trucks pe piața din America de Nord îl reprezintă faptul că tot mai mulți clienții recunosc beneficiile lanțului cinematic al camioanelor Daimler. Îmbinând perfect motorul, transmisia și axele, acestea oferă avantaje clare de eficiență. Daimler Trucks a fost primul producător care a oferit acest sistem de propulsie integrat pe piața nord-americană. Sistemul de transmisie automată DT12 este esențială pentru acest succes. Mai mult de 40% din modelele Freightliner Cascadia și Western Star 5700 XE au fost vândute cu sisteme de transmisie automată, de două ori mai multe ca în 2014.
Pentru a putea face față cererii tot mai mare din regiune, Daimler a decis să producă transmisia automată DT12 la Detroit. De asemenea, începând cu 2018, motoarele cu capacități medii pentru piața NAFTA vor fi fabricate tot la Detroit. Pentru toate acestea, Daimler va investii aproximativ 450 milioane de euro.
Piața vest-europeană a luat amploare pe parcursul anului
În Europa de Vest, vânzările Daimler Trucks a crescut în primele unsprezece luni la 56.000 unități cu aproximativ 6.000 de unități mai mult ca în 2014. Ritmul a crescut în mod semnificativ pe parcursul anului. Mercedes-Benz continuă să conducă pe piață în segmentul mediu și greu, cu o cotă de piață de 21.9%. În ciuda unei economii mai slabe și a unei instabilității politice din regiune, vânzările din Turcia au depășit nivelul ridicat al anului precedent (18.900) acesta ajungând la 20.400 camioane vândute în intervalul ianuarie-noiembrie 2015. Acest lucru sa datorat în mare parte efectul de achiziții de modele Euro VI, standard care a intrat în vigoare și în Turcia la 1 ianuarie 2016.
În ciuda slăbiciunii pieței, cota de piață a crescut și mai mult în Brazilia
În primele 11 luni din 2015, vânzările unitare ale Daimler Trucks în America de Sud au scăzut la 27.900 unități (44.500 de unități în 2014), ca urmare a declinului dramatic pe piața braziliană.
Între ianuarie și noiembrie 2015, în Brazilia au fost livrate 15.200 vehicule comparativ cu 31.300 în aceeași perioadă din 2014. În acest mediu de piață extrem de greu Daimler Trucks a reușit să-și crească cota de piață în segmentul mediu și greu din Brazilia, ajungând la 26.6%.
In ciuda slăbiciunii actuale de pe piață, Daimler Trucks continuă să investească în scopul de a spori competitivitatea pe piața locală pe termen lung.
Între 2014 și 2018 vor fi investite în piața din Brazilia peste 500 milioane de euro în tehnologii și servicii și modernizare a rețelei de producție. În luna octombrie 2015, Mercedes-Benz a lansat în Brazilia o serie de inovații, inclusiv ajustări ulterioare ale modelelor de camioane fabricate la nivel local precum Accelo, Atego, Axor și Actros în ceea ce privește confortul, consumul de combustibil și cost total de proprietate. Anul 2016 nu va aduce nicio schimbare pe piața din America Latină.
Performanță mixte de vânzări pe piețele asiatice
Piețele din Asia au arătat diferențe semnificative de performanță în 2015. În Japonia marca FUSO a crescut vânzările cu 4%, până la 41.600 vehicule. Cota pe piața camioanelor din Japonia a crescut la 20.7%. Un declin semnificativ a fost înregistrat pe piața din Indonezia acolo unde vânzările au scăzut la 29.400 unități de la 51.400 de unități în 2014. Cu toate acestea, Daimler Trucks a crescut cota de piață la 48.2%.
In India, Daimler Trucks a crescut vânzările cu 29% de la 9.700 de unități în 2014 la 12.500 vehicule în 2015. Mai mult de 30.000 de camioanele BharatBenz au fost vândute de la intrarea acestei companii pe piață în septembrie 2012. Lansarea unor modele noi a ajutat BharatBenz să-și crească cota de piață în segmentul de camioane medii si grele la 7.1%. Un produs important al anului trecut a fost modelul BharatBenz 3143, camion proiectat special pentru industria de minerit și construcții. Vehiculele fabricate în India au rol cheie în deschiderea de noi piețe importante de creștere în Asia și Africa.
În 2015, camioane produse în uzina Daimler Trucks din Chennai au fost livrate în mai mult de 20 de piețe suplimentare. În 2016, compania intenționează să se mute pe mai multe piețe cu camioane FUSO care au fost adaptate special pentru nevoile acestor țări.
Acoperire globală mai mare prin intermediul a șase noi centre regionale
Mergând mai departe, Daimler se va poziționa cât mai aproape de clienții săi din Africa, Asia și America Latină, astfel încât să poată beneficia de oportunitățile de creștere pe aceste piețe extrem de promițătoare. În octombrie 2015, primul dintre cele șase centre regionale planificate a fost deschis în Dubai. Aceste centre se vor concentra în întregime pe vânzări și servicii de post-vânzare pentru vehicule comerciale Daimler. În primul trimestru din acest an, alte centre regionale se vor deschide în Kenya pentru Africa Centrală, în Pretoria pentru Africa de Sud și în Singapore pentru Asia de Sud-Est.
Aceste noi centre regionale vor permite Daimler să răspundă chiar mai rapid și într-o manieră mai bine orientată către nevoile clienților din aceste piețe.
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube