Daimler Trucks, lider pe piața europeană de camioane medii și grele în 2018

Daimler Trucks, lider pe piața europeană de camioane medii și grele în 2018
Cu o cotă de piață de 20.4%, Daimler Trucks încheie anul 2018 în fotoliul de lider al pieței europene de camioane medii și grele. 

Anul 2018 a reprezentat pentru Daimler Trucks un record al vânzărilor din ultima decadă, reușind să depășească 500.000 de unități vândute la nivel global pe toate mărcile deținute (Mercedes-Benz, FUSO, Freightliner, Western Star, Thomas Built și BharatBenz).

Daimler Trucks, lider pe piața europeană de camioane medii și grele în 2018

Într-un mediu de piață în general pozitiv, Daimler Trucks a reușit să-și îmbunătățească vânzările în primele 11 luni din 2018, ajungând la aproape 466.900 de unități, mai mult decât aceeași perioadă din 2017 (422.500 de unități).

Cifrele exacte vor fi anunțate de Daimler AG în cadrul conferinței sale anuale 6 februarie 2019.

În așa numita regiune EU30 (Uniunea Europeană, Elveția și Norvegia), vânzările Daimler Trucks au crescut cu 4 procente în 2018. Din ianuarie până în noiembrie, aproape 76.200 de unități au fost vândute. Mercedes-Benz Trucks a menținut poziția de lider de piață în segmentul de camioane medii și grele cu o cotă de piață de 20.4%.

De asemenea, pe cea mai mare piață europeană de transport, Germania, Mercedes-Benz continuă să fie lider cu o cotă de piață de 36.0%. Până la finalul lunii noiembrie 2018, Daimler a livrat 29.100 de vehicule, cu 4% mai mult decât aceeași perioadă din 2017.

Divizia de camioane Mercedes-Benz se așteaptă la un nou impuls începând cu a doua jumătate a lui 2019, atunci când vor începe livrările noul Actros, un camion cu numeroase inovații, prezentat oficial la IAA 2018.

Regiunea NAFTA
Recordul de vânzări întregistrat de Daimler Trucks se datorează în mare parte creșterii obținute în regiunea NAFTA. Vânzările mărcilor Freightliner, Western Star și Thomas Built Bus au crescut cu 15%, până la un total de aproximativ 172.700 de unități în primele 11 luni din 2018, cu aproape 20.000 de unități mai mult decât perioada similară din 2017 (150.600).

Daimler Trucks, lider pe piața europeană de camioane medii și grele în 2018

Cu o cotă de piață de 38.3% în clasele de greutate de la 6 la 8, Daimler Trucks a fost și în 2018 lider de piață în segmentul camioanele mijlocii și grele din America de Nord. Cel mai bine vândut model a fost noul Freightleiner Cascadia, totalizând peste 76.500 de unități vândute de la începutul producției la sfârșitul anului 2016.

În Asia, Daimler Trucks a înregistrat creșteri cu două cifre grație piețelor din Indonesia și India.

Vânzările din Asia au totalizat în primele 11 luni din 2018 147.900 de unități, cu 12% mai mult decât perioada similată din 2017 (132.400).

VEZI ȘI: Compania Penske operează primul camion electric Freightliner eM2 din SUA

În Japonia, divizia de camioane Daimler a vândut aproape 40.000 de camioane. Modelul local FUSO a înregistrat o cotă de piață de 19.2%, în timp ce modelul Super Great, a beneficiat de succesul strategiei utilizării platformei globale – la fel ca cele mai recente camioane grele de la Mercedes-Benz și Freightliner.

Pe lângă o arhitectură electrică/electronică standardizată, camionul japonez utilizează sistemul de transmisie obișnuit, iar în 2019 va fi echipat cu sisteme pentru conducerea parțial automată (Nivel 2).

Daimler Trucks, lider pe piața europeană de camioane medii și grele în 2018

Pe impotanta piață din Indonezia, vânzările au crescut cu 52% ajungând la 57.400 de unități în luna noiembrie 2018. Clienții din Indonezia apreciază modelele liderului de piață FUSO de mai bine de 40 de ani. Începând cu jumătatea lui 2017, Daimler Trucks oferă pe această piață camioane Mercedes-Benz, care sunt utilizate în special în construcții.

În India, vânzările au fost impulsionate de o recuperare semnificativă a segmentului de camioane mediu și greu. Daimler India Commercial Vehicles (DICV) a vândut aproximativ 20.500 de camioane în primele 11 luni ale lui 2018, ceea ce a reprezentat o creștere de 35% comparativ cu aceeași perioadă din a anului trecut (15.200).

De asemenea, compania a atins o bornă importantă pe această piață, producând camionul cu numărul 100.000 în uzina de la Chennai.

În China, cea mai mare piața de vehicule comerciale din lume, Daimler deține 50% din joint venture-ul Beijing Foton Daimler Automotive Co. Ltd. (BFDA), producătorul camioanelor medii și grele Auman.

Cum era de așteptat, vânzările de 95.100 de camioane Auman în primele 11 luni din 2018 au fost sub nivelul din aceeași perioadă din 2017 (104.600), atunci când piața a beneficiat nu numai de o dezvoltare economică favorabilă, dar și de măsuri de reglementare pentru reînnoirea stocului de vehicule.

Din anul în care a fost fondat, joint venture-ul de pe piața chineză a vândut mai bine de 580.000 de camioane Auman.

Revenire semnificativă a pieței din America Latină
În America Latină, Daimler Trucks și-a crescut cu 26% vânzările ajungând la 34.400 de unități în 2018. O contribuție semnificativă a venit din Brazilia, unde vânzprile au crescut cu 59% ajungând la 19.300 de vehicule.

Cu o cotă de piața de 27.7%, marca Mercedes-Benz este încăodată lider de piață în segmentul mediu și greu de camioane. În ciuda crizei economice, Daimler Trucks a folosit în mod sistematic ultimii doi ani pentru a se concentra asupra viitorului – printre altele, prin modernizarea completă a facilităților sale de producție.

De exemplu, la uzina din Sao Bernardo do Campo, Mercedes-Benz a pus în funcțiune, în 2018, o nouă linie de asamblare a camioanelor de ultimă generație, care respectă standardele Industry 4.0.

Follow #infotrucker