
In ciuda conditiilor dificile de piata, Daimler Trucks, cel mai mare producator de vehicule comerciale din lume a reusit sa incheie 2014 cu un total de aproximativ 500.000 de camioane vandute la nivel mondial, reprezentand o crestere de 3% fata de aceeasi perioada din 2013.
Cifrele finale ale vanzarilor la nivel mondial din 2014 vor fi facute publice in cadrul conferintei de presa anuala de la inceputul lunii februarie 2015. In 2013, divizia de camioane a grupului Daimler a vandut aproximativ 484.200 de vehicule Mercedes-Benz, Fuso, Freightliner, Western Star, Thomas Built Buses si marcile BharatBenz.
„Eforturile intereselor noastre in toate regiunile platesc dividende. In ciuda multor provocari economice in unele piete cheie, putem privi inapoi la cele 12 luni de succes. Cu aproape 500.000 de camioane vandute suntem deja foarte aproape de obiectivul nostru pentru anul 2015”, a declarat Dr. . Wolfgang Bernhard, membru al Consiliului de administratie al Daimler AG, responsabil pentru Daimler Trucks si Buses.
Pentru segmentul vehiculelor comerciale, anul 2014 a fost un dominat de evolutii variate ce au diferit de la o regiune la alta. Perspectivele economice slabe, dar si incertitudini politice pune o presiune asupra dezvoltarii pietei in America de Sud. In Europa, vanzarile au fost afectate de lipsa de dezvoltare economica dinamica, de introducerea noilor standarde de emisii Euro VI si situatia politica dificila din Europa de Est. Situatia este foarte diferita in America de Nord si Japonia – pe aceste piete Daimler a beneficiat de puternic mediul de afaceri local pentru segmentul vehiculelor comerciale.
Principalul motiv de crestere de piata a companiei germane l-a reprezentat costul totalde proprietate (TCO) extrem de competitiv al vehiculelor sale, acesta fiind cel mai important argument pentru cumparatorii de camioane. Eficienta sporita pentru binele clientului este esentiala in toate regiunile, pentru toate marcile si pentru toate modele de vehicule. Acest lucru este valabil mai ales pentru Actros certificat la standarde Euro VI in Europa, modelul Freightliner Cascadia Evolution, precum si pentru Fuso Super Great V in Japonia. Toate cele trei modele sunt pionieri in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil.
Crestere puternica a vanzarilor Daimler Trucks North America (DTNA)
Cresterea Daimler Trucks in 2014 a fost determinata in special de evolutia pozitiva a vanzarilor in regiunea NAFTA si in Japonia. In regiunea NAFTA, Daimler Trucks a fost din nou de departe lider de piata in clasele de greutate 6 – 8 cu o cota de piata de 37.3 la suta (in 2013 de 38.8 la suta). Vanzari in primele unsprezece luni a urcat la 147.200 (in 2013 124.000 de vehicule). Aceasta corespunde unei cresteri cu 19 la suta fata de aceeasi perioada a anului trecut. In octombrie, DTNA a avut cel mai mare aport lunar inregistrat vreodata de un producator in business-ul de camioane in SUA, cu aproximativ 31.300 comenzi primite.
Printre altele, un impuls puternic al comenzilor a fost furnizat de modelul Freightliner Cascadia Evolution, care a impresionat cu cel mai mic consum de carburant din segmentul sau si, prin urmare, cu un cost total de proprietate (TCO) extrem de competitiv. Clientii din America de Nord valorifica avantajul unei sistem de propulsie integrat dintr-o singura sursa, cum ar fi cel al modelului Cascadia: motorul, transmisia si axele toate provin de la Daimler Trucks. Componentele sunt perfect sincronizate intre ele si, in consecinta, reduce consumul de combustibil.
Crestere semnificativa a vanzarilor in Japonia
Vanzarile din Asia au avut o evolutie generala pozitiva in ultimul an. In Japonia, vanzarile in primele unsprezece luni ale lui 2014 au crescut cu 16 la suta la 39.900 unitati cu aproximativ 5.000 de unitati mai mult fata de 2013. In piata totala japoneza, Daimler Trucks a fost astfel capabil sa-si apere pozitia cu marca Fuso si a ajuns la o cota de piata de 20.3 in crestere fata de 2012. Livrarile noului Fuso Super Great V, au inceput in luna septembrie. Datorita componentelor sale optimizate, aceasta ofera un consum de combustibil redus. Ca urmare, toate modelele Super Great V depasesc deja standardele de eficienta de combustibil (FES), care au intra in vigoare in Japonia incepand cu 2015, cu cu pana la 5%.
Pozitia pe piata extinsa in Europa de Vest
Faptul ca produsele Mercedes-Benz sunt primite excelent este evident in cota de piata din segmentul camioanelor medii si grele in Europa de Vest. Mercedes-Benz a reusit o usoara crestere a cotei sale de piata de la 24.2% in 2013 la 24.6% in 2014, si asta intr-un mediu de piata dificil. Vanzari in primele unsprezece luni au totalizat 50.500 de unitati, ramanand astfel sub nivelul lui 2013. Pe langa introducerea noilor standarde de emisii Euro VI, un alt motiv care a ingreunat vanzarile a fost si dezvoltarea economica dificila in ansamblu.
In Germania, vanzarile au scazut la 25.500 de unitati in 2014 fata de 28.200 in 2013 ca urmare a climatului de piata. Cu o cota de piata de 40% in scadere fata de 2013, Daimler Trucks a reusit sa pastreze pozitia de lider pe piata interna.
In Turcia, vanzarile au urcat la un nivel record in primele unsprezece luni ajungand la 18.900 unitati cu 1.800 de unitati mai mult decat in 2013. Totusi, Daimler Trucks a pierdut din cota de piata aproape un procent ajungand la 48.9 la suta. Chiar si asa, fabrica Mercedes-Benz din Aksaray a aniversat la sfarsitul lui 2014 productia camionul Mercedes-Benz cu numarul 200.000.
Cota de piata castigata in Brazilia
In America Latina, vanzarile au scazut considerabil din cauza lipsei de dezvoltare economica dinamica. Brazilia, piata cheie, a fost destul de puternic afectat. Vanzari pe cea mai mare piata sud americana au scazut la 31.300 fata de 37.300 inregistrate in 2013. Incertitudinea inaintea alegerilor din luna octombrie, dezvoltarea economica slaba si incertitudinea cu privire la structura viitoare a stimulentelor financiare guvernamentale a dus la un comportament de cumparare ezitant. Cu toate acestea, Daimler Trucks a reusit sa-si extinda cota de piata la 26 de procente cu 2.5% mai mult fata de 2013. Pentru a ramane competitiv in aceasta piata de importanta strategica si sa fie capabil sa reactioneze flexibil la schimbarile pietei, Daimler Trucks va investi peste 500 de milioane de euro in facilitatile de productie, produsele si locatiile in jurul Sugarloaf Mountain.
In China, pe o piata in usor declin, Daimler Trucks s-a apropiat de 103.000 unitati vandute din marca Auman. In primele unsprezece luni ale lui 2014 marca Auman s-a vandut in peste 89.800 unitati. Aceste vehicule sunt fabricate de Beijing Foton Daimler Automotive Co Ltd. (BFDA), in care Daimler si partenerul sau chinez Foton, detine 50 la suta din actiuni.
Evidentiatul anului: Mercedes-Benz Future Truck 2025
Punctul culminant al anului 2014 pentru Daimler Trucks l-a reprezentat proiectul Mercedes-Benz Future Truck 2025. Camionul autonom a fost prezentat in premiera mondiala in septembrie 2014 in cadrul celei de-a 65-a editii a targului international pentru vehicule comerciale de la Hanovra, Camionul viitorului, asa cum a fost denumit de Daimler Trucks protejeaza resurse, reduce toate tipurile de emisii, garanteaza siguranta maxima in trafic si creste conectivitate in traficul rutier. Senzori radar si tehnologia cu camere video face posibila ghidarea camionului in mod autonom, independent de alte vehicule sau centre de control. Mercedes-Benz combina aceasta tehnologie cu sistemul inteligent „Highway Pilot”, un sistem similar cu un pilot automat al unui avion.
„Mercedes-Benz Future Truck 2025 simbolizeaza eficienta, siguranta si conectivitate ca nici un alt camion. Ofera raspunsuri pertinente la provocarile viitoare in transportul rutier de marfuri. De aceea sunt convins ca aceasta tehnologie va deschide noi perspective de afaceri pentru Daimler Trucks in viitor”, a declarat Bernhard.
Vanzarile Daimler Trucks in 2014
Europa de Vest – 56.800 (ian – noe 2013) / 50.500 (ian – noe 2014) / – 11%
Germania– 28.200 (ian – noe 2013) / 25.500 (ian – noe 2014) / – 9%
NAFTA – 124.000 (ian – noe 2013) / 147.200 (ian – noe 2014) / + 19
America Latină (fără Mexic) – 55.600 (ian – noe 2013) / 44.500 (ian – noe 2014) / – 20%
Brazilia – 37.300 (ian – noe 2013) / 31.300 (ian – noe 2014) / – 16%
Japonia – 34.400 (ian – noe 2013) / 39.900 (ian – noe 2014) / + 16%
Neconsolidate: BFDA – 94.000 (ian – noe 2013) / 89.800 (ian – noe 2014) / – 4%
Total – 433.600 (ian – noe 2013) / 445.300 (ian – noe 2014) / + 3%