Dakar2015: Liebherr a propulsat Kamaz Master Team spre titlul din 2015

Dakar2015: Liebherr a propulsat Kamaz Master Team spre titlul din 2015

Concurand pe cele mai dificile probe speciale din lume ce au insumat peste 9.000 km si traversarea a trei tari, Argentina, Bolivia si Chile, rusii de la Kamaz Master Team au reusit sa termine Dakar 2015 pe primele trei locuri ale clasamentului general, plus un locul 5 cu al patrulea echipaj, si asta, la o diferenta considerabila de principalii contracandidati.

Si totusi, ce a stat in spatele succesului rasunator al rusilor din editia 2015 a Dakar-ului? Pai, pe langa piloti, echipa senzationala si strategia de cursa impecabila, Kamaz Master Team a fost propulsata, la propriu, spre victoria finala de cea mai noua generatie de motoare diesel V8 produse de Liebherr GmbH, exact, acel producator german de macarale, utilaje de constructii, componente pentru industria aerospatiala si frigidere. Daca in editia trecuta doar unul din camioanele echipei Master Team a fost echipat cu V8-ul german, pentru editia 2015, rusii au decis ca toate cele patru camioane sa fie echipate cu V8-urile diesel produse de Liebherr.

Dakar2015: Liebherr a propulsat Kamaz Master Team spre titlul din 2015

Mutat in 2009 in America de Sud datorita problemelor de securitate generate de conflictelor armate din Africa, Dakar Rally reprezinta pentru piloti, vehicule si componente deopotriva, cele mai mari provocari.

Liebherr D9508 A7 Tier4 Final

Kamaz Master Team a optat in acest an, de a echipa camioanele sale cu propulsorul de 16 litri Liebherr D9508 A7 in opt cilindri dispusi in V. De altfel, pentru o fiabilitate crescuta si o dinamica mai buna, Liebherr a dezvoltat mai mult motorul sau pentru Dakar Rally 2015. Dezvoltate de Liebherr Machines Bulle SA din Elvetia, motoarele se disting printr-o putere maxima de 1.047 CP (770 kW) si un cuplu maxim de 4.500 Nm. Motoarele permit o acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 10 secunde. In comparatie cu motorul de serie, acesta are performante duble.

Concomitent cu Raliul Dakar a fost organizat si Race Africa Eco in Maroc si Mauritius. Si acolo, camion Kamaz al echipei Master Team clasat pe primul lor la general a fost, de asemenea, echipat cu motor Liebherr D9508 A7 V8 produs de Liebherr.

Dupa cum bine stiti, editia Dakar din 2015 a fost castigata de Airat Mardeev cu timpul de 42:22:01, podiumul fiind completat de colegii sai de echipa, Eduard Nikolaev si Andrey Karginov.

Editia din acest an a consemnat, pe langa duelul dintre cele doua mari rivale Kamaz si Iveco, si duelul propulsoarelor a doi dintre cei mai importantiproducatori europeni, Liebherr respectiv FPT Industrial parte a grupului CNH Industrial.

Fara discutie, toti cei implicati in astfel de competitii, indiferent ca vorbim de producatori de motoare, axe, transmisii sau alte componente, sunt castigatori, fiind cunoscut faptul ca, Raliul Dakar la fel ca si alte competitii de motorsport (F1, WRC, DTM, Truck Racing), reprezinta un teren unde sunt testate noi tehnologii cu scopul de a fi implementate ulterior in productia de serie.

Follow #infotrucker