ȘtiriTop News

Danemarca a aprobat utilizarea de combinații de vehicule de până la 34 de metri

Pe tronsonul de autostradă dintre Aarhus și Høje Taastrup din Danemarca vor putea circula combinații de vehicule de până la 34 de metri.

De la 1 ianuarie 2024 vor intrat în vigoare noi norme în Danemarca, care se referă la posibilitatea de a crește greutatea și lungimea pentru anumite combinații de vehicule, care pot circula numai pe rețeaua rutieră specificată în Ordinul nr. 1604 din 12 decembrie 2023. Același ordin, specifică cerințele de utilizare pe care șoferul trebuie să le cunoască, atunci când cuplează o combinație de vehicule.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Aprobarea de combinații de vehicule cu două remorci de până la 34 de metri și 72.000 Kg (greutate combinată) este pentru o perioadă de test de cinci ani și aplică doar pe tronsonul de autostradă dintre Aarhus și Høje Taastrup.

“Este un câștig semnificativ de productivitate și de mediu dacă ni se permite să conducem cu ele”, spune Erik Østergaard, director al DTL – Danske Vognmænd. Erik Østergaard estimează că astfel de combinații de vehicule au capacitate de a reduce consumul de carburant cu peste 30%. Implicit, aceasta va reduce și emisii de CO2 din transport.

“Consider că este vorba de o tranziție pentru acest sector, până când va începe cu adevărat conversia ecologică a transportului greu, unde, în acest fel, se poate contribui la reducerea amprentei climatice a transportului greu”, mai spune Erik Østergaard.

VEZI ȘI: DACHSER a achiziționat compania suedeză de logistică alimentară Frigoscandia

De asemenea, Dansk Industri Transport are o părere pozitivă cu privire la această inițiativă, dar ar fi dorit ca aceasta să fie implementată pe scară mai largă.

“Dacă doriți să obțineți beneficii depline în ceea ce privește clima, eficiența energetică și productivitatea, trebuie o rețea rutieră mai mare”, spune Rune Noack, șeful politicii de transport la DI Transport. Acesta este de părere că ar trebui inclusă și porțiunea dintre Jutlanda de Nord și Jutlanda de Sud.

Direcția Norvegiană a Drumurilor și Agenția Suedeză de Transport au calculat anterior că, pe o porțiune de 900 de kilometri de drum, aceste combinații de vehicule cu două remorci vor putea reduce emisiile de CO2 cu 22.000 de tone. Cu toate acestea, noul tronson de probă este mai scurt decât atât și, prin urmare, beneficiul climatic este, de asemenea, mai mic.

Risc scăzut în trafic

Atât transportatorii, cât și industria spun că aceste combinații de vehicule cu două remorci nu sunt un risc mare pentru siguranță, deoarece vor circula doar pe tronsonul de autostradă aprobat din din punct de vedere al siguranței. În locurile în care acestea trebuie să iasă și să intre pe autostrăzi, s-a ținut cont de acest lucru prin amenajarea drumurilor și a zonelor de odihnă în funcție de măsurile mai lungi.

Din aceeași categorie...

Back to top button