35.000 de euro amendă pentru încălcarea timpilor de condus și odihnă în Danemarca

35.000 de euro amendă pentru încălcarea timpilor de condus și odihnă în Danemarca
Amendă totală de 35.0000 de euro în Danemarca stabilită de o instanță din Roskilde, pentru un șofer de camion și transportatorul german la care era angajat, pentru încălcarea timpilor de condus și odihnă.

Un început de an extrem de greu pentru unii transportatori rutieri străini în Danemarca. După amenda de aproximativ 79.000 de euro primită de un șofer de camion și angajatorul turc al acestuia pentru nerespectarea timpilor de condus și odihnă, săptămâna trecută, o instanță din Roskilde a condamnat un alt șofer de camion și angajatorul german al acestuia la plata unei amenzi de 265.400 de coroane daneze (aprox. 35.000 de euro), pentru aceleași abateri.

35.000 de euro amendă pentru încălcarea timpilor de condus și odihnă în Danemarca

Pe 27 februarie 2020, Tungvognscenter Øst au oprit în cadrul unui control de rutină a traficului greu un șofer aflat la volanul unui camion ce aparținea unei companii germane.

În cadrul controlului, agenții de poliție au depistat în cabină semne ale unui consum crescut de băuturi energizante, care, ulterior avea să-și găsească și un răspuns. În urma verificării datelor înregistrate de tahograf, agenții au reușit să stabilească încălcări grave privind timpii de condus și odihnă în ultimele 28 de zile.

Pe lângă amendă, șoferului i s-a interzis dreptul de a conduce un camion în Danemarca pentru următoarele șase luni.

„Sunt, în general, mulțumit de decizia instanței, care l-a găsit vinovat pe șofer în 26 de cazuri, iar pe transportatorul german în 27 de cazuri. Pe lângă amendă, șoferului i s-a interzis dreptul de a conduce în Danemarca, orice tip de vehicul rutier, pentru următoarele șase luni”, explică procurorul de caz, John Catre Nielsen.

VEZI ȘI: Shell intră oficial pe piața cardurilor de carburant din România

Potrivit comisarului de poliție Henrik Fobian, care este șeful Tungvognscenter Øst, aceste cazuri sunt atât de complicate, încât anchetele ofițerilor sunt incredibil de importante.

”Este foarte complicat atunci când șoferul nu a respectat timpii de condus și odihnă și în același timp a condus perioade lungi de timp fără card tahograf, astfel că, nu putem spune cu certitudine cine a fost la volan în toate călătoriile”, spune Henrik Fobian.

Follow #infotrucker