Pachet de Mobilitate

Danemarca: Cum poate fi dovedit că un șofer nu a fost detașat

De multe ori, companiile de transport depun declarații de detașare în sistemul IMI, dar șoferii nu mai ajung în Danemarca. În acest caz, ce documente trebuie prezentate de companii pentru a dovedi că acel șofer nu a fost detașat în Danemarca.

Potrivit Autorității de Trafic Rutier din Danemarca, în cazul în care șoferul nu mai este angajat în operațiuni de cabotaj, cross-trade, transport combinat sau măcar de tranzit, în ciuda declarației de detașare, compania trebuie să furnizeze pentru verificare doar datele tahografice care arată că șoferul nu a fost în Danemarca în respectiva perioadă.

Asta deși, prin sistemul IMI, compania primește cereri pentru documente precum scrisori CMR, fișiere DDD, dovezi de plată, fișe de salariu, contracte de angajare sau fișe de pontaj.

Pe scurt, dacă un operator de transport notifică Autoritatea de Trafic Rutier că un șofer nu a fost detașat în Danemarca, ca răspuns la cererea inițială de documentare din partea Autorității, operatorul va primi o cerere suplimentară prin sistemul IMI de a trimite datele tahografice ale șoferului pentru perioada respectivă.

VEZI ȘI: Amenzi mari pentru repaus săptămânal în cabină, în Danemarca

Datele tahografice sunt considerate ca dovezi suficiente pentru a demosntra că șoferul nu a fost în Danemarca în acea perioadă și nu sunt necesare alte documente.

În cazul în care operatorul de transport are un șofer în Danemarca care face cabotaj sau partea inițială sau finală a unui transport combinat în această țară, operatorul va trebui să pregătească următoarele documente:

  • o copie a declarației de detașare făcută prin IMI
  • dovada operațiunilor de transport făcute în statul membru de domiciliu, precum un (e-CMR)
  • documentarea legată de plata șoferului în perioada detașării
  • contractul de angajare sau documentul echivalent
  • pontajele legate de munca șoferului
  • dovada efectuării plăților.

Remunerarea șoferilor detașați în Danemarca

Șoferii detașați în Danemarca trebuie să primească un salariu minim orar echivalent cu 180,47 DKK pentru operațiunile de cabotaj și operațiunile inițiale și finale ale unui transport combinat. Pentru șoferii de autobuze, salariul minim orar este 185,33 DKK.

De la 1 iulie, 2024, salariul minim orar va crește la 190,15 DKK, respectiv 195,15 DKK. Ar fi ideal ca operatorii de transport să plătească minim 200 DKK, ușor peste cerința minimă legală, pentru a evita amenzile pentru nerespectarea legii, din cauza diferențelor de curs valutar.

De asemenea, este recomandat ca fișele de salariu trimise prin sistemul IMI către Autoritatea daneză de Trafic să includă o delimitare clară între plățile pentru șofer pentru orele în care a fost detașat în Danemarca.

Cel puțin pentru moment, șoferii detașați nu trebuie plătiți cu salariul minim danez în timpul unui operațiunilor de cross-trade.

Din aceeași categorie...

Back to top button