Danemarca începe construcția celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume

Danemarca începe construcția celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume
Danemarca a anunțat că va începe lucrările de construcție a celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume, dintre ea și Germania.

Pe 24 aprilie, Ministerul Transporturilor danez a anunțat că la 1 ianuarie 2021 vor demara lucrările de construcție a celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume, care va conecta Danemarca de Germania pe sub Marea Baltică.

Danemarca începe construcția celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume

Construcția celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume, care va avea o lungime totală de aproximativ 18 km, va începe în apropierea insulelor Lolland-Falster din Danemarca. Lucrările ar trebui finalizate până la jumătatea anului 2022, urmând să continue pe partea germană.

Denumit Fehmarn Belt Link, tunelul subacvatic va avea o cale rutieră cu două benzi pe sens în regim de autostradă și o cale ferată cu două linii. De altfel, combinația de lungime cu cele două moduri de transport este o premieră, motiv pentru care acest proiect are un scor ridicat în clasamentul tunelurilor din întreaga lume.

Tunelul va fi construit din secțuni submersibile, iar adâncimea maximă va fi la 35 de metri față de nivelul mării. Acest proiect este comparabil în mărime cu Øresund Bridge și Great Belt Bridge.

Danemarca începe construcția celui mai lung tunel submarin rutier și feroviar din lume

Da, o să spuneți că există tuneluri submarine mai lungi. Corect, dar acestea sunt ori rutiere, ori feroviare. Un exemplu în acest sens este tunelul de sub Canalul Mânecii, dintre Franța și Marea Britanie, care are o lungime totală de 50 de kilometri, însă este doar feroviar.

VEZI ȘI: Karsan va dezvolta primul său autobuz electric autonom

Tunelul subacvatic rutier și feroviar este așteptat să fie operațional în 2029, acesta urmând să faciliteze trecerea rapidă între Germania și Danemarca. Spre exemplu, pe cale rutieră, traversarea ar dura undeva la zece minute, în timp ce pe cale feroviară aceasta ar dura șapte minute. În prezent, există opțiunea de a traversa în Danemarca din Germania cu feribotul (timp aproximativ o oră) sau să faceți un ocol de 160 de kilometri prin regiunea daneză a Jutland, pe la Kolding.

Pe partea germană, începerea lucrărilor este suspendată temporar de o hotărâre judecătorească. Autoritățile locale din Burg auf Fehmarn au dat undă verde pentru construcției tunelului, însă cei care se opun proiectului au atacat decizia.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.