Pachet de MobilitateȘtiri

Danezii critică dur studiul Ricardo comandat de Comisia Europeană

Danezii critică dur studiul Ricardo comandat de Comisia Europeană, privind impactul Pachetului de Mobilitate asupra mediului, în special a obligației întoarcerii camioanelor în țara de origine la fiecare 8 săptămâni.

Asociația daneză de transport și logistică (DTL) a reacționat dur după publicarea studiului Ricardo, solicitând Comisiei Europene să nu renunțe la obligația întoarcerii camioanelor în țara de origine la fiecare 8 săptămâni, prevăzută în cadrul Pachetul de Mobilitate.

Danezii critică dur studiul Ricardo comandat de Comisia Europeană

Lobby-ul masiv al țărilor din Europa de Est a încercat să determine Comisia Europeană să renunțe la măsura din Pachetul de Mobilitate, care prevede întoarcerea camioanelor în țara lor de origine la fiecare 8 săptămâni. Inițial această solicitare a fost respinsă, dar s-a și lăsat o portiță deschisă pentru a reveni asupra acestei decizii.

Dar studiul Ricardo, care tocmai a fost publicat, are – așa cum era de așteptat – concluzii care indică un posibil efect negativ în ceea ce privește emisiile de CO2, ca urmare a prevederii Vejpakkerne din Pachetul de Mobilitate, aceea de întoarcere a camioanelor în țara lor de origine la fiecare 8 săptămâni, într-o perioadă în care toată lumea încearcă să le reducă pentru a se putea încadra în planul stabilit în cadrul Acordului de Mediu de la Paris.

În comunicatul oficial de presă cu titlul „Încercarea de lovitură de stat din Europa de Est eșuată”, Erik Østergaard, directorul Asociației daneze de transport și logistică (DTL), spune că este inacceptabil ca după o perioadă extrem de lungă în care s-au discutat toate prevederile din Pachetul de Mobilitate să se facă modificări după ce toată lumea l-a votat și a fost de acord cu ele.

De altfel, directorul DTL, numește abordarea Comisiei scandaloasă și lejeră.

Erik Østergaard spune că problema protecției mediului înconjurător este o pseudo-scuză folosită de țările din Europa de Est și că aceiași șoferi, care ar trebui să se întoarcă acasă o dată la 8 săptămâni sunt cei care stau cu motorul la ralanti în zonele de odihnă, fac drumuri mai lungi pentru a găsi benzinăriile cu cel mai ieftin combustibil și merg cu camionul fără marfă între cursele efectuate în regim de cabotaj.

VEZI ȘI: Obligația întoarcerii camioanelor în țara de origine ar putea crește emisiile de CO2

În comunicatul de presă se spune și că această decizie este una care poate avea o contribuție decisivă la stoparea dumpingului social și a prețului mic pe kilometru și tocmai de aceea a fost atacată vehement de companiile din Europa de Est care folosesc practici neconcurențiale pentru a câștiga contracte pe piețele din Europa.

De asemenea, Erik Østergaard spune că deja sunt oricum foarte multe companii care și-au făcut sediul social într-una din țările din Europa de Vest, folosind o simplă căsuță poștală pe post de adresă, și care oricum nu-și vor duce camioanele în țara de origine. Deci, și din acest punct de vedere nu se poate spune că este o problemă de mediu.

În finalul comunicatului de presă, Erik Østergaard spune că Pachetul de mobilitate a fost un compromis acceptat de toți jucătorii din Uniunea Europeană și o rediscutare a unei singure prevederi va deschide “cutia Pandorei” și ar duce la “falimentul” acestui proiect.

Din aceeași categorie...

Back to top button