GreenZoneTop News

Danfoss va merge cu un camion electric din Danemarca în Franța

Danfoss va străbate drumul dintre Danemarca și Franța cu un camion electric pentru a evidenția potențialul electrificării transportului greu.

Grupul danez de inginerie Danfoss a dezvăluit că va merge cu un camion electric de la sediul său din Danemarca până la Le Mans, Franța, sincronizându-și călătoria cu celebra cursă de anduranță de 24 de ore. Camionul electric de 20 de tone și 17 metri în lungime se va alătura „celei mai extinse caravane electrice din lume” formată din 47 de autovehicule electrice.

Călătoria din Danemarca până la Le Mans are o lungime de peste 1.300 de kilometri și, prin urmare, este considerabil mai lungă decât distanțele pe care este utilizat în mod normal un camion electric. În mod obișnuit, Danfoss folosește camioanele electrice în transportul de mărfuri între facilitățile sale de producție și hub-urile logistice.

Torben Christensen, directorul de sustenabilitate al Danfoss, subliniază că „aproape jumătate din flota de camioane din Danemarca parcurge distanțe sub 300 de kilometri zilnic, eliminând astfel orice obstacol tehnic sau practic în calea trecerii la vehicule complet electrice. Pentru a maximiza productivitatea, este esențial ca infrastructura de încărcare să fie implementată strategic în noduri logistice cum ar fi terminalele de marfă, permițând astfel ca timpul de încărcare să coincidă cu cel de așteptare. Expediția noastră la Le Mans cu unul dintre cele opt camioane electrice ale noastre va demonstra capacitatea acestora de a parcurge distanțe considerabile, eliminând orice temeri legate de autonomie și contribuind în mod semnificativ la tranziția ecologică.”

În 2020, camioanele și alte vehicule de transport greu au fost responsabile pentru emisia a 1,776 milioane de tone de CO2, conform datelor furnizate de Agenția Internațională pentru Energie (AIE).

Călătoria electrică, orchestrată de GodEnergi ca o inițiativă non-profit, își propune să elimine îngrijorările legate de autonomia autovehiculelor electrice și să ilustreze potențialul extins al electrificării în domeniul transporturilor, depășind percepțiile curente.

Electric de la Nordborg (Danemarca) la Le Mans (Franța)

Caravana electrică, compusă din 47 de autovehicule electrice și un camion electric, va porni într-o călătorie inovatoare de la sediul Danfoss din Nordborg, situat pe pitoreasca insulă Als din sudul Danemarcei, în data de 12 iunie.

Traseul va include o traversare a frontierei către Germania, urmată de o oprire în Olanda în aceeași zi. Pe 13 iunie, convoiul va relua drumul, trecând prin Belgia și ajungând la Le Mans, în Franța.

Această expediție este remarcabilă prin faptul că fiecare aspect al călătoriei este sustenabil, fiind alimentat exclusiv de energie electrică. Participanții vor demonstra autonomia vehiculelor electrice, folosind energia generată de acestea pentru nevoile călătoriei, inclusiv pentru prepararea alimentelor pe grătare electrice, ilustrând astfel un viitor posibil pentru transportul ecologic.

Tehnologia Danfoss la bord

Camionul electric este echipat cu tehnologii avansate din portofoliul companiei daneze.

Danfoss Editron a furnizat încărcătorul de bord ED3 și o sursă de alimentare pentru camioanele electrice Volvo, care facilitează încărcarea rapidă în curent alternativ peste noapte. ED3, cu o capacitate de 43 kW, permite încărcarea completă a unui camion în 8-9 ore, utilizând prize standard de curent alternativ, ceea ce accelerează adoptarea camioanelor electrice și reduce costurile infrastructurii de încărcare.

Încărcarea în curent continuu poate fi mai rapidă, dar opțiunea de încărcare rapidă în curent alternativ oferă flexibilitate esențială pentru vehiculele grele, eliminând anxietatea legată de autonomie și facilitând operarea pe rute variabile sau în locații fără acces la încărcare în curent continuu.

VEZI ȘI: Hellmann folosește camioane electrice în livrări pe distanțe medii

În plus, ED3 servește ca o priză de putere electrică (ePTO) de 44 kW, alimentând funcțiile auxiliare ale vehiculelor, cum ar fi agregatele de frig de pe camioanele frigorifice și compactoarele de pe camioanele de gunoi, precum și funcțiile de lucru de pe utilajele pentru construcții, cum ar fi excavatoarele și încărcătoarele pe roți.

Semikron Danfoss aduce o contribuție semnificativă prin invertoarele de tracțiune Skai HV, care controlează eficient fluxul de energie între baterie și motorul electric. Aceste invertoare asigură o accelerare și decelerare lină și un consum optim de energie, fiind vitale pentru performanța vehiculelor electrice grele. Skai HV este proiectat pentru a rezista în condiții dificile, fiind ideal pentru autobuze, utilaje de construcții, nave maritime și camioane electrice.

Din aceeași categorie...

Back to top button