
DB Schenker este primul client care testează noul camion electric MAN eTGX în operațiuni reale de transport.
Pe 19 febriarie, noul camion electric MAN eTGX a pornit în prima sa cursă regulată de la terminalul DB Schenker din Gersthofen la Neufahrn.
Pentru prima cursă, MAN eTGX a preluat mărfuri generale de la clienți în timpul zilei. Seara, camionul a pornit spre Neufahrn și a avut nevoie de mai puțin de o oră pentru a parcurge cei 80 de kilometri dintre cele două terminale.
DB Schenker a anunțat în 2023 că are în plan să introducă în flotă 100 de camioane eletrice MAN eTGX până în 2026. Primele 10 camioane MAN eTGX vor fi livrate în acest an și sunt pentru semiremorci de mare volum.
VEZI ȘI: De ce sunt atât de diferite camioanele europene de cele americane
MAN eTGX poate transporta o greutate totală de până la 42 de tone și are o autonomie de până la 400 de kilometri.
Pentru a reduce emisiile de carbon din operațiunile sale de transport rutier, DB Schenker utilizează deja diverse alte forme alternative de propulsie, cum ar fi hidrogenul și biocombustibilii.
Producția de masă a noului camion electric MAN eTGX este programată să înceapă la uzina din Munchen în 2025.