GreenZoneTop News

DB Schenker testează un ansamblu rutier de 35 de metri lungime

DB Schenker testează în Suedia, în operațiuni speciale de transport, un ansamblu rutier de 35 de metri lungime.

Începând cu decembrie 2023, Suedia a făcut un pas important în direcția transportului rutier sustenabil, permițând combinațiilor de veicule de până la 35 de metri lungime și 60 de tone să circule pe rute desemnate.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

DB Schenker a fost printre primele companii care au obținut autorizațiile necesare de la guvernul suedez pentru operarea acestui tip de ansamblu rutier, o inițiativă care aduce avantaje semnificative.

Încercăm de mulți ani să obținem aprobare pentru o anumită rută în Suedia pentru a utiliza acestă combinație de vehicule. Acum, aprobarea a fost semnalul de a demara aceste transporturi, spune Jens-Uwe Uhlich, șef al operațiunilor directe la biroul DB Schenker din Güstrow.

Proiectul implementat de DB Schenker în Suedia reprezintă un pas important către transportul rutier sustenabil și eficient, cu avantaje clare pentru lanțul de aprovizionare. Operarea unui ansamblu rutier de 35 de metri lungime și 60 de tone permite reducerea emisiilor de CO2 cu aproape 50%, ceea ce contribuie semnificativ la obiectivele de mediu.

VEZI ȘI: DB Schenker a testat un camion electric MAN eTGX în operațiunile zilnice

DB Schenker derulează acest proiect de test pentru un important producător de automobile. Marfa transportată provine din mai multe landuri din Germania și trebuie să ajungă la client în termen de 48 de ore, asigurând astfel o eficiență sporită în lanțul de aprovizionare.

DB Schenker testează un ansamblu rutier de 35 de metri lungime

Cei doi lucrează bine împreună de mulți ani, inclusiv în ceea ce privește noile dezvoltări și transportul cu emisii reduse. Întrucât serviciul este garantat prin contract pentru o perioadă de trei ani, există suficient timp pentru a dobândi o experiență valoroasă.

În prezent, furnizorul de transport și logistică operează exclusiv ansamblul între Trelleborg și Göteborg, însă explorează în mod activ oportunități de a introduce acest tip de vehicule pe rute suplimentare.

Provocările proiectului

O provocare majoră a fost adaptarea infrastructurii și a echipamentelor necesare. De exemplu, TIP Service SE a fabricat remorci speciale testate pentru aceste condiții, având în vedere că remorcile convenționale nu sunt compatibile cu acest tip de ansamblu dublu.

DB Schenker testează un ansamblu rutier de 35 de metri lungime

În plus, dispunerea de spațiu suficient pentru manevră și andocare la sediul clientului a fost esențială pentru evitarea dezasamblării ansamblului în timpul operațiunilor de încărcare și descărcare. De asemenea, pentru a avea succes din punct de vedere economic, trebuie găsite și încărcături de retur.

DB Schenker vrea să extindă conceptul

În planificarea pe termen lung, DB Schenker explorează posibilitatea de a utiliza capete tractor electrice pentru aceste ansambluri, ceea ce ar crește și mai mult impactul pozitiv asupra mediului.

Acest ansamblu rutier ar face transportul de mărfuri voluminoase mai ecologic și mai eficient. Cu o cerere crescândă pentru soluții de transport sustenabil, acest proiect se dovedește atractiv pentru clienții mari, interesați să reducă amprenta ecologică a operațiunilor lor de logistică.

Din aceeași categorie...

Back to top button