GreenZone

Fabrica BMW din Munchen aprovizionată cu două camioane electrice

Cu cele două camioane electrice Volvo FM Electric, DB Schenker asigură o amprentă de carbon îmbunătățită pentru aprovizionarea fabricii BMW Group din München.

Centrul logistic DB Schenker din Eching aprovizionează producția uzinei principale BMW din München de aproximativ 40 de ani. În jur de 12 camioane se află pe șosea, în trafic pendular continuu. Fiecare dintre ele parcurge turul de 50 de kilometri, care trece parțial prin zona orașului München, de 10 până la 11 ori pe zi.

Soluțiile de transport ecologice din punct de vedere al emisiilor de CO2 reprezintă una dintre cerințele centrale în cadrul licitațiilor și al conceperii contractelor BMW Group.

De la începutul anului 2023, DB Schenker a implementat un concept de transport care prevede trecerea treptată la camioane complet electrice pentru aprovizionarea fabricii BMW din München, ca parte a strategiei „Logistică de transport ecologică” a producătorul bavarez de automobile.

VEZI ȘI: LC3 operează primele semiremorci 100% electrice S.KOe COOL

Astfel, primele două camioane electrice Volvo FM de 40 de tone au intrat în funcțiune pentru BMW Group în octombrie 2023. Tot ca parte a conceptului, camioanele convenționale au fost trecute pe HVO100 în primăvara anului 2023.

Prin această măsură, pot fi evitate până la 90% din emisiile de CO2 în timpul conversiei complete la flota electrică.

În calitate de partener deosebit de eficient în domeniul logisticii contractuale, oferim soluții logistice și servicii cu valoare adăugată care sunt adaptate cu precizie la produsele și procesele clienților noștri. Pentru noi, implementarea în comun a proiectelor de sustenabilitate este întotdeauna un pas important și evident pe calea către o logistică fără emisii, spune Dirk Lukat, vicepreședintele executiv al DB Schenker pentru logistică contractuală.

Primele câteva săptămâni de utilizare regulată a celor două camioane electrice au fost monitorizate cu atenție de echipa DB Schenker din Eching.

La urma urmei, este vorba despre testarea viitoarei strategii de transport pentru BMW Group, unde, pe lângă sustenabilitate, aprovizionarea fiabilă a fabricii are prioritate maximă.

În strânsă colaborare cu Volvo, am planificat și pregătit foarte minuțios această primă utilizare practică a camioanelor electrice de 40 de tone. Marea întrebare a fost cât de fiabile pot fi camioanele noastre electrice să atingă efectiv autonomia preconizată de peste 500 de kilometri în utilizarea practică și cât de lungă va fi încărcarea intermediară. Aceste puncte sunt importante din punct de vedere strategic, deoarece obiectivul absolut este de a putea parcurge rutele cu camioane electrice în mod fiabil, la fel ca în cazul camioanelor diesel, spune Jürgen Muckermann, șeful biroului de logistică DB Schenker Eching.

Utilizarea practică a depășit așteptările. Cu o singură încărcare intermediară, DB Schenker se apropie de obiectivul de 10 ture pe zi. Încărcarea completă a camioanelor are loc apoi peste noapte în incinta centrului logistic din Eching.

Conceptul nostru funcționează, trecerea la acționări electrice este posibilă, menținând în același timp fiabilitatea și concentricitatea, spune Jürgen Muckermann.

Beneficiile camioanelor electrice sunt diverse. Vehiculele sunt silențioase și fără emisii pe străzile din München. Acest lucru crește gradul de acceptare a transportului către și de la fabrica BMW.

De asemenea, acestea sunt foarte populare ca locuri de muncă pentru șoferii DB Schenker. Și aici, poluarea fonică mult redusă joacă un rol important. În plus, caracteristicile de direcție și de conducere sunt percepute ca fiind foarte pozitive. Trecerea de la camioanele diesel la cele electrice se face fără efort pentru șofer. Dar, mai presus de toate, utilizarea camioanelor electrice sprijină în mod durabil obiectivele ambițioase privind clima, atât ale BMW Group, cât și ale DB Schenker însăși.

Din aceeași categorie...

Back to top button