
DB Schenker a testat timp de un an, în Finlanda, două camioane electrice FUSO eCanter în operațiuni de distribuție locală.
La începutul anului 2024, DB Schenker a integrat două camioane electrice FUSO eCanter în operațiunile sale logistice din Finlanda, cu scopul de a le testa în unele dintre cele mai dure condiții meteo din Europa.
Unul dintre vehicule a fost operat în Kuusamo, în nord-estul țării, unde zăpada poate atinge câțiva metri înălțime, iar temperaturile coboară frecvent sub -30°C. Al doilea eCanter a fost folosit în Oulu, situat la peste 200 km sud-vest de Kuusamo.
Potrivit companiei, cele două camioane electrice s-au dovedit fiabile chiar și la temperaturi de până la -30°C – condiții tipice în Laponia, aproape de Cercul Arctic.
DB Schenker a ales în mod deliberat această regiune pentru a testa performanțele noii generații eCanter în condiții extreme de iarnă. Testele fac parte din strategia de electrificare a flotei și de extindere a transportului cu emisii reduse, indiferent de specificul climatic al regiunii.
Mii de kilometri parcurși în regim de livrare
Camioanele au fost utilizate zilnic în operațiuni de distribuție locală, fără a fi încărcate pe traseu – un aspect esențial în regiunile reci. Acest lucru a fost posibil datorită sistemului de precondiționare a bateriei, care aduce temperatura acesteia la un nivel optim înainte de pornire.
Pe lângă confortul sporit pentru șofer, sistemul contribuie la extinderea autonomiei și la protejarea acumulatorului.
Deși autonomia a fost afectată de frigul extrem, planificarea atentă a rutelor și distanțele scurte tipice distribuției locale au menținut camionul eficient.
După finalizarea testelor de iarnă, compania de logistică va continua să monitorizeze performanța celor două FUSO eCanter și în sezoanele mai calde, pentru a evalua comportamentul pe termen lung și a calibra extinderea utilizării acestora în alte regiuni din rețea.
DB Schenker, client cu tradiție pentru FUSO eCanter
DB Schenker are o relație de lungă durată cu marca FUSO, fiind unul dintre primii clienți europeni ai modelului electric eCanter. Primele unități au fost introduse în flota companiei încă din 2018, în Berlin, iar în prezent, peste 50 de camioane electrice FUSO eCanter sunt în operare în mai multe țări europene.
Noua generație eCanter aduce o versatilitate semnificativ îmbunătățită, datorită gamei extinse de configurații. Clienții pot opta pentru șase ampatamente, cuprinse între 2.500 și 4.750 mm, iar masa totală maximă admisă (MTMA) variază între 4,25 și 8,55 tone, ceea ce le permite operatorilor să aleagă soluția potrivită în funcție de tipul de transport.
În funcție de nevoile de autonomie, sunt disponibile trei variante de baterii – S, M și L – cu capacități de 41, 83 și respectiv 124 kWh, ce oferă autonomii estimate între 70 și 200 de kilometri. Sistemul de încărcare este compatibil atât cu surse de curent alternativ, cât și cu cele de curent continuu, iar încărcarea rapidă de la 20% la 80% poate dura între 24 și 39 de minute, în funcție de pachetul de baterii ales.