Distribuție locală la temperaturi de -30°C cu FUSO eCanter

La începutul anului, DB Schenker a integrat în operațiunile sale două camioane electrice FUSO eCanter de 7,5 tone într-una din cele mai reci regiuni din Europa.
În Kuusamo, în nord-estul Finlandei, zăpada are adesea câțiva metri adâncime între lunile octombrie și aprilie, iar temperaturile de -30ºC nu sunt neobișnuite. De la începutul acestui an, de livrările finale de la hubul DB Schenker din Kuusamo se ocupă și un camion electric din noua generație FUSO eCanter.
Vehiculul este în prezent camionul electric al Daimler Trucks folosit în cele mai nordice operațiuni ale unui client. Al doilea eCanter este folosit în Oulu, la aproximativ 200 km sud-vest de Kuusamo.
DB Schenker a luat o decizie conștientă de a folosi cele două vehicule în aceste locații.
Am vrut să utilizăm eCanter aici pentru a demonta preconcepția că nu poți face nimic cu un camion electric în aceste condiții meteo”, a declarat Raino Mourujärvi, șef de terminal la DB SCHENKER Finlanda de Nord.
Până acum, eCanter și-a făcut treaba fără probleme. Sami Määtä, managerul terminalului DB SCHENKER din Kuusamo, a parcurs deja peste 1.200 km cu eCanter în ultimele săptămâni, făcând livrări către clienți.
VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300 cap tractor: O nouă opțiune
Un alt avantaj clar pentru Sami Määttä este încărcarea în interiorul clădirii: în timp ce bateriile lui eCanter sunt alimentate, angajatul DB SCHENKER își planifică rutele din acea zi sau poate încărca marfa în alte vehicule. Astfel, timpii de așteptare pentru realimentare sunt complet eliminați.
Datorită precondiționării electrice, vehiculul poate fi adus la temperatura ideală înainte să înceapă operațiunile. Acest lucru crește confortul șoferului, dar contribuie și la extinderea autonomiei și a duratei de serviciu a bateriei.
Sami Määttä s-a obișnuit cu autonomia lui eCanter și limitările tehnice provocate de temperaturile extrem de scăzute. ”Niciodată nu am rămas fără baterie. Pentru asta plănuiesc bine rutele camionului electric și a celorlalte patru vehicule”. Desigur, planificarea va deveni mai ușoară în lunile mai calde, când camionul va avea o autonomie mai mare. Și compania așteaptă lunile următoare pentru a câștiga experiență cu modelul electric de-a lungul întregului an.