DB Schenker și MAN au încheiat testele de drum camioane conectate în pluton

DB Schenker și MAN au încheiat testele de drum camioane conectate în pluton
DB Schenker, MAN și Universitatea Fresenius de Științe Aplicate au finalizat cu succes testele de drum cu camioane conectate în pluton.

În urma testelor efectuate în operațiuni de transport zilnice s-a constat că utilizarea acestora camioane pe autostrăzile germane este sigură, fiabilă din punct de vedere tehnic și ușor de aplicat în rutina unei companii logistice.

DB Schenker și MAN au încheiat testele de drum camioane conectate în pluton

Pentru cei care nu știu, tehnologia se numește „platooning” și face referite la conectarea camioanelor în pluton prin intermediul unei „bare de tracțiune” electronice.

Tehnologia este una extrem de simplu de explicat: un camion conduce convoiul, iar restul vehiculelor sunt „legate” la sistemul de cruise control adaptiv al acestuia pentru a rula în condiții optime fără ajutor din partea șoferului. În viitor, această tehnologie ar putea genera convoaie lungi care să fie „conduse” de un singur șofer.

Dar, până să ajungem în acel punct, vă spunem că DB Schenker, MAN Truck & Bus și Universitatea Fresenius de științe aplicate au încheiat cu brio proiectul pilot care a implicat dezvoltarea tehnologiilor de platooning.

În cadrul testelor au fost parcurși 35.000 de kilometri pe o porțiune de autostradă care leagă orașele Nuremberg și Munchen.

În urma testelor s-a dovedit că aceste curse au fost mult mai ușor de suportat de șoferi (toate camioanele au fost supervizate de șoferi), iar consumul de caburant pentru camioanele aflate în convoi a fost unul mult mai bun.

VEZI ȘI: Noul Movano vine cu un nivel ridicat de siguranță și conectivitate de top

Ținând cont că sistemele electronice pot „ține” o distanță de doar 15 – 21 de metri între vehiculele din convoi, este cât se poate de clar că nivelul consumului de carburant se îmbunătățește.

DB Schenker și MAN au încheiat testele de drum camioane conectate în pluton

„Actuala rețea de transport din Europa poate fi îmbunătățită prin introducerea funcției de platooning. Circa 40% din numărul de kilometri parcurși ar putea fi realizați în acest timp de convoi”, a declarat Alexander Doll, membru în conducerea Deutsche Bahn AG.

Conform raportului oferit de DB Schenker, camioanele implicate în acest proiect au obținut un consum de carburant mai mic, în medie cu 4%, comparativ cu transporturile obișnuite.

Pe parcursul celor 35.000 de kilometri, circa 2.000 de kilometri au avut nevoie de intervenția șoferului aflat în cabină. Conform raportului, această valoare este una extrem de mică, specialiștii așteptându-se ca valoarea să fie una mult mai ridicată.

Pentru moment nu există indicii clare venite din partea producătorilor cu privire la introducerea acestor sisteme pe camioane.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.