DB Schenker și MAN fac un pas important către camioanele autonome

DB Schenker și MAN fac un pas important către camioanele autonome

În cadrul #transportlogistic2017 de la Munchen, DB Schenker și MAN au anunțat intensificarea parteneriatul privind testarea în mediu logistic real a camioanelor conectate în pluton.

Acest parteneriat dintre o companie de logistică și un producător de vehicule comerciale este primul de acest fel la nivel global, având ca scop dezvoltarea și implementarea în industria de logistică a camioanelor conectate în pluton.

Cele doua companii germane au semnat acordul de cooperare privind testarea camioanelor conectate în pluton în cadrul celui mai mare târg de transport din Europa, la mai bine de 5 luni de la anunțare colaborării.

Trebuie spus că, ambii parteneri consideră acest proiect o platformă de dezvoltare în ceea ce privește dezvoltarea și implementarea camioanelor autonome în industria de transport și logistică.

Pentru prima dată, camioanele conectate în pluton vor fi testate pentru mai multe luni în trafic real în cadrul operațiunilor obișniuite derulate de DB Schenker. Acestea vor fi conduse de O altă noutate este faptul că, la volanul camioanelor de test se vor afla șoferi de camion profesioniști angajați DB Schencher, și nu șoferi de teste.

În timpul fazei de testare, care va începe în primăvara lui 2018, DB Schenker și MAN vor opera plutoane de camioane conectate pe “autostradă digitală de test” – autostrada A9 între sucursalele DB Schenker din München și Nürnberg. Fiecare pluton va fi compus din câte două camioane.

Pentru a putea testa condițiile de condus în situații trafic obișnuit, iar șoferii de camion să poată fi instruiți cu privire la modul de utilizare al camioanelor, acestea vor rula la început fără încărcătură. Pe parcursul anului 2018, testele se vor desfășura de până la trei ori pe zi pe rutele regulate de transport marfă ale companiei DB Schenker.

Aceste teste efectuate de DB Schenker și MAN au rolul de a răspunde la două dintre cele mai frecvente întrebări ce ne stau pe buze. Când are sens formarea unui pluton de camioane conectate și când acesta se poate rupe. Testele vor examina, de asemenea, ce date trebuie transmise producătorului și specialiștilor în logistică pentru a realiza o monitorizare optimă a plutonului.

VEZI ȘI: Smart Diesel a deschis o nouă stație de alimentare la Pecica

De asemenea, DB Schenker vrea să învețe cum poate întocmi un plan optim de implementare a plutonului de camioane în cadrul propriilor sale procese logistice.

De exemplu, cum vor fi proiectate și echipate în viitor centrele sale logistice, astfel încât, să permită încărcarea și descărcarea cât mai rapidă a camioanelor conectate?

Nu în ultimul rând, ambele părți doresc să afle și cum această nouă tehnologie este acceptată de șoferii profesioniști.

Un studiu paralel va implica o evaluare științifică a experienței șoferilor de camion participanți în cadrul testelor, precum și o analiză a înregistrărilor din cadrul testelor cu privire la interacțiunea plutoanelor de camioane conectate cu alți participanți la trafic.

Începând 2019, va fi lansat un al doilea proiect-pilot pentru a testa camioanele autonome în cadrul operațiunilor din terminalele centrelor logistice.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.