La sfârșitul lunii iulie, DB Schenker a implementat cu succes un camion electric MAN eTGX într-o cursă zilnică dus-întors.
DB Schenker a devenit prima companie care testează cu succes un camion electric MAN eTGX în operațiunile zilnice. Timp de o săptămână întreagă, camionul a efectuat patru curse dus-întors pe zi între Neufahrn și Wang.
Depozitul Neufahrn s-a dovedit a fi ideal pentru faza de testare de o săptămână. DB Schenker a instalat aici un sistem fotovoltaic, o unitate de stocare a bateriilor și puncte de încărcare rapidă. Astfel, camionul a putut fi încărcat cu ușurință în locație.
Rezultatele acestui test vor avea probabil implicații de anvergură pentru industria logistică, în special pe măsură ce companiile caută modalități inovatoare de a-și reduce amprenta de carbon. Acesta arată că și cele mai grele segmente ale industriei transporturilor pot trece la alternative mai ecologice fără a sacrifica performanța sau eficiența.
VEZI ȘI: Belgia: Restricții de greutate pe viaductul Vilvoorde
Deși nu este încă produs în serie, MAN eTGX a fost deja testat de DB Schenker. În februarie 2024, camionul a parcurs o zi între terminalele Augsburg Gersthofen și München Neufahrn. Performanța eTGX în teste a arătat că poate gestiona transportul de mărfuri grele, menținându-și eficiența.
Modelul eTGX poate transporta o greutate totală a trenului de până la 42 de tone și are o autonomie anunțată de producător de peste 400 de kilometri. DB Schenker intenționează să adauge un total de 100 de camioane electrice în flota sa până în 2026.