DB Schenker va implementa camioane conectate în pluton în operațiunile de transport

DB Schenker va implementa camioane conectate în pluton în operațiunile de transport

MAN, DB Schenker și Hochschule Fresenius vor implementa în premieră camioane conectate în pluton în operațiunile zilnice de logistică în 2018.

Inițial, parteneriatul dintre MAN și DB Schenker privind testarea camioanelor conectate în pluton pentru o perioadă de câteva luni în scenarii de trafic real pe autostrada A9 a început în mai 2017.

Pe 13 februarie 2018, MAN a predat către DB Schenker la sediul său din München, primele camioane pilot ce pot fi conectate în pluton, acesta fiind și momentul în care șoferii de camion ai DB Schenker îi vor înlocui pe cei de teste ai bavarezilor.

Experiențele și evaluările interacțiunii dintre om și mașină vor fi punctul de focus al Universității de științe aplicate Hochschule Fresenius, care oferă sprijinul științific în cadrul testelor de drum, ca al treilea partener al consorțiului.

Predarea camioanelor pilot către DB Schenker anunță startul pregătirilor pentru testele pe drum ce vor începe în luna aprilie 2018, atunci când sunt planificate mai multe curse individuale în pluton pe autostrada A9.

De altfel, în ultimele luni, camioanele pilot au fost echipate cu tehnologie suplimentară necesară conectării în pluton.

DB Schenker va implementa camioane conectate în pluton în operațiunile de transport

Acum, accentul este pus pe pregătirea intensivă a șoferilor de camion din cadrul proiectului și în facilitarea integrării acestora cu operațiunile de logistică ale DB Schenker.

În prima fază, camioanele vor funcționa fără încărcătură pentru a investiga condițiile de trafic zilnice de pe rută și a le permite instructorilor MAN ProfiDrive să-i instruiască pe șoferii implicați în proiect cum să opereze camioanele.

VEZI ȘI: Sentință favorabilă dată unui client în cazul scandalului prețurilor

Pe lângă instruirea practică în spatele volanului, șoferii implicați vor face și instruire teoretică, inclusiv ore de simulator auto.

Odată ce faza de instruire intensivă va fi finalizată, vor fi exectuate teste de drum săptămânale, iar apoi zilnice. Acestea vor fi extinse pentru a include operațiuni regulate cu încărcătură reală pe parcursul anului 2018.

Camioanele conectate în pluton vor fi utilizate de până la trei ori pe zi între centrele de logistică DB Schenker din München și Nürnberg.

DB Schenker va implementa camioane conectate în pluton în operațiunile de transport

Plutonul de camioane sau platooning-ul este un sistem de vehicule rutiere în care cel puțin două camioane pot călători în succesiune strânsă, cu ajutorul sistemelor de asistență și control a condusului.

Toate vehiculele din pluton sunt legate unul de celălalt printr-o „bară de remorcare” electronică care utilizează comunicarea car-to-car și, în care, camionul din față stabilește viteza și direcția.

În acest context, cuplarea electronică a camioanelor între ele garantează siguranță în trafic.

Un obiectiv esențial al acestui sistem este de a asigura economii de combustibil pentru întregul pluton de vehicule folosind fenomenul de aspirație.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Avatar

    Robert

    14/02/2018 at 11:46 AM

    O incercare inutila din punctul meu de vedere.In primul rand nu toate marfurile merg in acelas loc,apoi ce se intampla de exemplu la semafor daca trece primul camion si apoi se face rosu?Restul trec pe rosu?Ce se intampla la o trecere de pietoni,trece primul si in fata urmatorului apare un pieton?Pe autostrada poate merge acest sistem cam 90% ,daca soferul decide sa intre in parcare pentru o pauza cum vor parca restul camioanelor in conditiile in care nu gasesti loc unul in spatele altuia?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.