De 30 de ani, anvelopele bune merg în White Hell, iar cele rele unde vor ele

De 30 de ani, anvelopele bune merg în White Hell, iar cele rele unde vor ele

Cunoscut sub numele de “White Hell”, centrul de testare a producătorului finalndez de anvelope Nokian Tyres, aniversează 30 de ani de la activitate.

Nokian Tyres a introdus prima anvelopă de iarnă în 1934 în Finlanda, iar 80 de ani mai târziu  – atunci când nu sunt în cautarea de noi recorduri de viteză pe gheață – aceștia sunt la fel de ocupați cu testarea anvelopelor cu accelerația la podea în timp ce caută reni pe cel mai mare și rece teren de joacă pe care l-ați văzut vreodată. Doamnelor, domnilor, bine ați venit în White Hell!

“Iadul Alb” a celor de la Nokian se întinde pe mai mult de 700 de hectare de câmp înzăpezit și este poziționat dincolo de Cercul Polar, la câteva sute de kilometri de Rovaniemi, oraşul Crăciunului și domiciliul oficial al Moş Crăciun.

De 30 de ani, anvelopele bune merg în White Hell, iar cele rele unde vor ele

Finlandezii au înfiinţat centrul de teste de la Ivalo la jumătatea anilor ’80, mai exact în 1986, iar de atunci acesta a dobândit reputaţia celui mai exigent, vast, complex şi extrem centru de testare a anvelopelor în mediu natural, din întreaga lume. La White Hell, iarna temperaturile scad mult sub zero grade, în timp ce primăvara sunt posibile variaţii de temperatură între zi şi noapte de până la 40 de grade.

Din luna noiembrie şi până în mai, pistele de testare sunt supraagolemerate. În această perioadă de aproximativ 200 de zile de ger sunt testate peste 20.000 de anvelope şi sunt parcurşi peste 40.000 de kilometri pe pistă. Echipele experimentate de şoferi profesionişti testează anvelopele zi şi noapte. În cadrul centrului sunt peste 20 de piste întreţinute constant, întinse pe mai mult de 100 de kilometri, incluzând un „culoar de gheaţă” lung de 700 de metri în care sunt posibile testări în condiţii controlate.

Întreţinerea pistei este foarte dificilă deoarece condiţiile pistelor înzăpezite şi îngheţate trebuie să fie comparabile, pentru obţinerea unor rezultate concludente. Practic, aceeaşi grosime a zăpezii, aceeaşi duritate a gheţii, cât și curățarea pistei în funcţie de necesităţi, trebuie asigurate constant.

De ce se testează anvelopele într-un mod atât de exigent şi complet
Pai să vedem. Testarea intensă şi intransingentă în condiţiile extreme şi capricioase ale iernii are ca scop atingerea celui mai înalt obiectiv de dezvoltare, şi anume siguranţa şi funcţionalitatea maximă a anvelopelor de iarnă, capitol la care Nokian Tyres excelează.Pe lângă programul de testare, atât în condiţii de operare uzuale, cât și speciale, precum cele de la Ivalo, pentru dezvoltarea anvelopelor sunt necesare şi un număr semnificativ de teste de laborator suplimentare şi simulări computerizate.

VEZI ȘI: Volvo Trucks lansează un program de siguranță pentru bicicliști

Însă doar printr-o testare exigentă pot fi diferențiate anvelopele bune de cele excelente, oferind posibilitatea dezvoltării unor viitoare game de anvelope de iarnă cu unele dintre cele mai bune caracteristici de siguranţă din lume. O anvelopă de iarnă perfectă trebuie să funcţioneze în mod logic şi previzibil în orice situaţie. Pentru obţinerea unor rezultate concludente, testele sunt realizate şi în afara centrelor de testare Nokian Tyres, pe diferite piste de testare din întreaga lume.

Tehnologiile nu pot înlocui abordarea umană
Pentru unele teste este esenţială simularea condiţiilor extreme. De aceea, testele de anvelope de la Ivalo presupun sute de ore de frânare și accelerare pe circuit, în slalom şi pe pantă, pe suprafață înzăpezită şi îngheţată.

Piloții de teste experimentaţi sunt esenţiali pentru această activitate, însă pe lângă testele efectuate de aceștia, se realizează și teste cu vehicule robot, care garantează repetarea exactă a testelor individuale. Totuşi, acestea au doar un rol de susţinere, deoarece nicio maşină și niciun dispozitiv nu pot înlocui piloții adevărați şi experienţa acestora.

Unei persoane îi sunt necesari câțiva ani buni pentru a deveni un foarte bun pilot de teste profesionist, capabil să furnizeze informaţii valoroase.

nokian_tyres_test_center_in_ivalo_002_0_

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker