Decizia Austriei de suspendare a Schengen motiv de îngrijorare pentru transportatori?

Decizia Austriei de suspendare a Schengen motiv de îngrijorare pentru transportatori?

Pe fondul crizei refugiaților, Austria a suspendat temporar acordul Schengen privind libera circulație, acestă decizie bruscă fiind un drept al membrilor prevăzut în cadrul tratatului.

Anunțul a fost făcut de cancelarul austriac Werner Faymann care a declarat că dacă frontierele UE nu sunt asigurate, acordul Schengen și întreaga Uniune sunt puse sub semnul întrebării. În acest context, ministrul austriac al apărării a anunțat noi reglementări ce vor permite trimiterea de militari pentru oprirea refugiaților ce vor să tranziteze țara spre Germania, conform publicației thelocal.at.

Înainte de a prezenta câteva cifre ale cel mai important punct de trecere dintre sudul și centrul respectiv nordul Europei ne-am gândit să vă prezentăm pe scurt situația actuală la nivel european în ceea ce privește controalele la frontiere. Începem cu Franța, țară care a suspendat și ea tratatul Schengen în urma tragicelor evenimente de la mijlocul lunii noiembrie 2015 de la Paris, în zonele transalpine ale țării fiind valabilă starea de urgență, declarată de președintele Hollande și votată cu unanimitate de parlament.

Decizia Austriei de suspendare a Schengen motiv de îngrijorare pentru transportatori?

[pullquote align=”right” cite=”Werner Fayman, cancelarul Austriei ” link=”” color=”#ff0000″ class=”” size=”14″]Toți refugiații trebuiesc controlați, migranții economici trebuiesc trimiși în țările lor de origine.[/pullquote]

Controale stricte sunt în vigoare și în Belgia, fără a fi declarată stare de urgență, Danemarca, Suedia și Norvegia, ultima ne fiind parte a Uniunii Europene ci doar membru în cadrul Schengen. De asemenea, controale și mai stricte sunt în Elveția.

Acestor țări din nordul și centrul Europei se vor alătura cel mai probabil Slovenia, Polonia și Ungaria, unde controalele au fost deja întețite. De asemenea, în țări ale Uniunii Europene care nu fac parte din spațiul Schengen precum Bulgaria, România și Croația, controalele la punctele de frontieră sunt mai ridicate ca niciodată.

Cum va afecta decizia Austriei transportul rutier în pasul Brenner
Austria este o zonă de tranzit naturală în ambele direcții pentru două dintre cele mai mari patru economii din Uniunea Europeană care sunt puternic interdependente una de alta, Italia și Germania. Mai mult, aproape tot traficul comercial între Italia și centrul și nordul Europei se face în proporție foarte mare prin Brenner. Conform, camionsupermarket.it, în fiecare zi, cu diferențe frapante de la o perioadă la alta, prin pasul Brenner (Austria), trec pe Podul Europa în medie 40.000 de vehicule din care aproximativ o treime sunt vehicule comerciale de transport marfă și persoane.

VEZI ȘI: Din ianuarie, Suedia va întări controalele la frontiere

În timpul sărbătorilor, imediat după Anul Nou, în zona Frejus, din cauza controalelor la frontieră impuse de Franța, s-au format cozi de cinci sau șase ore. Și atunci, ne întrebăm ce se va întâmpla la Brenner, în condițiile în care valorile de trafic sunt de cel puțin zece ori mai mari? Cei care au trecut în noaptea de duminică spre luni, au observat un flux lent dar fără întreruperi, asta și din cauză că poliția austracă facea un control aleator, neavând capacitatea de a face un control strict al fiecărui vehicul, momentan.

În mod clar controlul 100% al vehiculelor comerciale ar putea duce la zeci de ore pierdute în tranzit, în ambele direcții. Este evident că Germania și Italia vor protesta, dar nu vor fi singurele. Pe de altă parte, Austria nu a fost niciodată o țară iubită de transportatorii internaționali sau șoferii profesioniști, din cauza tarifelor sau interdicțiilor de noapte, limitelor de zgomot și a rigidității poliției.

N-am vrea să dăm vina pe politicile europene sau ale Austriei, însă problema este reală și serioasă. Desigur că în acest an este așteptată deschiderea tunelului feroviar Gotthard ceea ce va crește capacitatea de transport pe intermodal, însă Brenner este de bază, iar capacitatea căii ferate ce traversează zona ar putea fi crescută doar dacă s-ar renunța complet la trenurile de pasageri.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker