Decizia de limitare a camioanelor prin pasul Brenner amânată pentru mai 2018

Decizia de limitare a camioanelor prin pasul Brenner amânată pentru mai 2018

Euroregiunea Tirolo-Alto Adige-Trentino a hotărât ca decizia de limitare a camioanelor de-a lungul coridorului Brennero să fie amânată pentru luna mai 2018.

În cadrul summit-ului Euroregiunii din 5 februarie 2018 de la Munchen, președinți provinciilor autonome Trento, Bolzano și a Tirolului austriac, alături de miniștrii transporturilor din Austria, Italia și Germania au discutat pe tema traficul de mărfuri de-a lungul coridorului care leagă Italia de Germania prin Austria, inclusiv de limitare a camioanelor, însă fără a fi luată vreo decizie.

Participanții au stabilit înființarea unui grup de lucru care să evalueze aspectele juridice, de infrastructură și economice ale unei posibile limitări a camioanelor în regiune.

Rezultatele ar urma să fie prezentate în cadrul unei noi întâlniri din luna mai 2018 la Innsbruck, cu scopul de a stabili dacă vor fi luate măsuri până la finalul lui 2018.

Motivul amânării ar fi propunerea venită din partea provinciei Bolzano, diferită de cea a Bavariei, de a crea un sistem de monitorizare capabil să stabilească un plafon pentru limitarea tranzitului de-a lungul pasului Brenner.

În acest fel, fiindu-le dat un răgaz regiunilor alpine să ajungă la un acord.

Punctul de plecare privind limitarea camioanelor este faptul că, pasul Brenner a ajuns la limita capacității infrastructurii rutiere, acesta fiind tranzitat în 2017 de peste 2.2 milioane de camioane.

VEZI ȘI: Peste 350 de drumuri naționale și autostrăzi afectate de zăpadă în Spania

Pentru a stopa fluxul de trafic rutier, Euroregiunea ofera un pachet de intervenții, care include taxarea întregul coridor, armonizarea sistemelor feroviare pentru a face transportul feroviar mai atractiv, stabilirea unui punct de control pe frontiera Brenner pentru cei care provin din Tirolul de Sud și extinderea sistemului Ro-La.

De asemenea, documentul strategic aprobat de Euroregiunea Tirolo-Alto Adige-Trentino prevede creșterea taxei de tranzit pentru vehicule cu masa maximă mai mare de 7.5 tone, în concordanţă cu celelalte treceri alpine.

În prezent, 71% din traficul de mărfuri este realizat pe cale rutieră și 29% pe calea ferată, iar Euroregiunea intenționează să ajungă la 50/50, când tunelul de bază Brenner va începe să funcționeze.

Următoarea țintă este ca traficul de mărfuri să fie realizat 70% pe calea ferată și doar 30% pe cale rutieră.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *