Camioane noi DAF de la TH Trucks finanțate prin BCR Leasing
In Focus

Decizia de limitare a camioanelor prin pasul Brenner amânată pentru mai 2018

Renault Trucks - Noile game T, C, K, D 2025

Euroregiunea Tirolo-Alto Adige-Trentino a hotărât ca decizia de limitare a camioanelor de-a lungul coridorului Brennero să fie amânată pentru luna mai 2018.

În cadrul summit-ului Euroregiunii din 5 februarie 2018 de la Munchen, președinți provinciilor autonome Trento, Bolzano și a Tirolului austriac, alături de miniștrii transporturilor din Austria, Italia și Germania au discutat pe tema traficul de mărfuri de-a lungul coridorului care leagă Italia de Germania prin Austria, inclusiv de limitare a camioanelor, însă fără a fi luată vreo decizie.

Tot ce trebuie să știi despre utilizarea aparatului unic de taxare

Participanții au stabilit înființarea unui grup de lucru care să evalueze aspectele juridice, de infrastructură și economice ale unei posibile limitări a camioanelor în regiune.

Rezultatele ar urma să fie prezentate în cadrul unei noi întâlniri din luna mai 2018 la Innsbruck, cu scopul de a stabili dacă vor fi luate măsuri până la finalul lui 2018.

Motivul amânării ar fi propunerea venită din partea provinciei Bolzano, diferită de cea a Bavariei, de a crea un sistem de monitorizare capabil să stabilească un plafon pentru limitarea tranzitului de-a lungul pasului Brenner.

În acest fel, fiindu-le dat un răgaz regiunilor alpine să ajungă la un acord.

Punctul de plecare privind limitarea camioanelor este faptul că, pasul Brenner a ajuns la limita capacității infrastructurii rutiere, acesta fiind tranzitat în 2017 de peste 2.2 milioane de camioane.

VEZI ȘI: Peste 350 de drumuri naționale și autostrăzi afectate de zăpadă în Spania

Pentru a stopa fluxul de trafic rutier, Euroregiunea ofera un pachet de intervenții, care include taxarea întregul coridor, armonizarea sistemelor feroviare pentru a face transportul feroviar mai atractiv, stabilirea unui punct de control pe frontiera Brenner pentru cei care provin din Tirolul de Sud și extinderea sistemului Ro-La.

De asemenea, documentul strategic aprobat de Euroregiunea Tirolo-Alto Adige-Trentino prevede creșterea taxei de tranzit pentru vehicule cu masa maximă mai mare de 7.5 tone, în concordanţă cu celelalte treceri alpine.

În prezent, 71% din traficul de mărfuri este realizat pe cale rutieră și 29% pe calea ferată, iar Euroregiunea intenționează să ajungă la 50/50, când tunelul de bază Brenner va începe să funcționeze.

Următoarea țintă este ca traficul de mărfuri să fie realizat 70% pe calea ferată și doar 30% pe cale rutieră.

Din aceeași categorie...

Back to top button