Deficitul șoferilor de camion înseamnă costuri mai mari pentru toată lumea

Deficitul șoferilor de camion înseamnă costuri mai mari pentru toată lumea

Oferta de forță de muncă calificată nu ține pasul cu creșterea industriei de transport și asta înseamnă costuri mai mari pentru toată lumea.

Deficitul șoferilor de camion devine din ce în ce mai acut, iar acest lucru amenință să aibă un impact grav asupra economiilor din întreaga Europă.

Germania are nevoie acum de cel puțin 60.000 de șoferi, cifră care crește constant. Situația aceasta afectează toată piața europeană de transport rutier, toate companiile implicate, atât transportatorii, cât și producătorii și clientul fiind deja afectați de această problemă, avertizează Asociației Germană de Transport și Logistică (DSLV).

Axel Plaß, președintele asociației, a tras un semnal de alarmă că în regiunile care au dezvoltat hub-uri logistice și de transport situația este deja extremă pentru că aici nu mai există deloc forță de muncă, iar asta afectează toate formele de transport, naval, aerian sau feroviar, pentru că în componenta acestora există și un segment de transport rutier.

Tot el a mai subliniat că în acest moment o creștere a salariului mediu în industrie nu mai este singura măsură care trebuie luată pentru a face această profesie atractivă pentru tineri.

DSLV a prezentat mai multe cauze care au dus la această criză. În primul rând, calitatea vieții de zi cu zi a șoferului, indiferent că este vorba de transportul local sau la distanță, nu s-a îmbunătățit semnificativ.

VEZI ȘI: Restricțiile de trafic pe perioada concediilor din Germania (2019)

Apoi felul în care aceștia sunt tratați în terminalele de încărcare- descărcare marfă încalcă demnitatea șoferului într-un mod care nu mai poate fi justificat de calitatea legitimă a clientului față de furnizorul său de servicii.

Ținând cont că toate companiile  încearcă să salveze costurile de personal, șoferii sunt de foarte multe ori folosiți și pentru încărcarea și descărcarea camionului, ceea ce contravine legislației, dacă nu este prevăzut altfel în contract.

Pe autostrăzile din Europa locurile din parcuri sunt insuficiente, de cele mai multe ori nesigure și fără a dispune de toate facilitățile necesare. Ținând cont de prevederile care interzic efectuarea perioadei de odihnă în cabină, problema a devenit și mai acută pentru că alternativele în ceea ce privește cazarea sunt fie mai proaste, fie declanșează o serie de probleme logistice și de costuri.

Lipsa de șoferi afectează întreaga industrie și cu toate eforturile făcute de companiile de transport, problema nu se poate rezolva doar în acest fel, iar în acest moment nici măcar creșterea salariilor în domeniu nu mai atrage pe foarte multă lume.

Prin urmare, DSLV consideră că este nevoie de o colaborare între toți cei implicați, în special zona politică, pentru că în ciuda creșterii digitizării și automatizării transportului, toți trebuie să conștientize că factorul uman este cel mai important atunci când vine vorba de transportul de mărfuri. Și că dacă nu vor fi atrași tineri în acest domeniu se poate ajunge rapid în colaps.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Robert

    13/06/2019 at 8:10 AM

    Firmele de transport si acum cu toata criza de soferi merge pe acelas drum ,adica salarii mici si considera soferul piasa de schimb.Nu inteleg strategia lor dar la final pierde toata lumea inclusiv firmele de transport.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.